Demà dijous, al Parc Infantil de Trànsit, hi haurà formació viària per a un ús segur del patinet elèctric
Els alumnes de Primària del CEIP Puig Campana, protagonistes de la SEM a Benidorm

Les activitats de segona jornada de la Setmana Europea de la Mobilitat (SEM) a Benidorm s'han desplaçat al barri de Els Tolls i han tingut com a protagonistes als alumnes de primer i segon curs de Primària del CEIP Puig Campana.
En col·laboració amb el professorat, al carrer Itàlia, s'han desenvolupat jocs i activitats amb l'objectiu de donar a conéixer als menors els senyals de trànsit que troben cada dia en els trasllats de casa al col·legi.
L'alcalde de Benidorm, Toni Pérez, al costat dels regidors responsables de Mobilitat i Educació, Francis Muñoz i Maite Moreno, tècnics municipals i d'empreses col·laboradores, s'han desplaçat als carrers d'atletisme pintats en la calçada del carrer Itàlia, on ha tingut lloc l'activitat.
“A través del joc, els xicotets entre sis i huit anys, i amb l'ajuda dels seus mestres, poden conéixer el significat dels senyals i marques viàries que veuen cada dia en caminar o acudir amb els seus pares a escola”, ha dit l'alcalde qui, ha explicat gràficament i davant les icones de les cares alegre (verda) o trista (roig), que anuncien els límits de velocitat en la trama urbana de la ciutat, la importància de respectar les normes de circulació “perquè Benidorm continue sent una ciutat cada dia més segura”.
Per a l'ocasió, l'Ajuntament ha instal·lat una carpa informativa en la qual, a més de la imatge gràfica que acompanya a la SEM en les més de 3.000 localitats del continent, s'han destacat els principals senyals de trànsit dels itineraris escolars.
L'activitat ha finalitzat amb el lliurament a tots els xicotets d'un obsequi de record. Amb posterioritat, Francis Muñoz ha volgut destacar que, demà dijous, “els menors tornaran a protagonitzar els actes de la SEM a Benidorm”. Al matí serà al Parc Infantil de Trànsit de la Policia Local del Salt de l’Aigua, on “s'impartirà formació viària per a patins elèctrics”. A la vesprada, en l'avinguda de la Ametlla de Mar, hi haurà jocs infantils.
Programa de la SEM 2025
El dijous, 18, al Parc Infantil de Trànsit es desenvoluparà una activitat sobre l'ús segur dels patinets elèctrics, dirigida a estudiants de Secundària, batxillerat i cicles formatius, en col·laboració amb la Policia Local. Eixe mateix dia, a la vesprada, s'instal·laran castells inflables i jocs infantils en l'avinguda de l'Ametlla de Mar, entre les 17 i les 20 hores, perquè “els més xicotets tinguen el seu espai, puguen ocupar per un dia la via pública i tindre moments de diversió en espais que també han de ser per al vianant”.
El divendres, dia 19, se celebrarà el ‘Dia del Transport Urbà’, per al qual, en col·laboració amb l'empresa concessionària del bus, Avanza, s'ha acordat la gratuïtat en els transbords per als usuaris de les línies urbanes i també està previst presentar una nova línia, la 26, que utilitzarà un microbús per a cobrir el trajecte de l'entorn de l'avinguda de Veneçuela, centre de salut i d'especialitats de Foietes, i els seus voltants.
El dissabte, la plaça de S. M. els Reis d'Espanya albergarà entre les 17 i les 18 hores un mercat ambulant solidari de bicicletes, on els ciutadans podran portar les bicis que tinguen en les seues llars i a les quals ja no donen ús perquè puguen ser donades a una ONG que els donarà una segona vida entre persones amb necessitats.
Un dia després, el diumenge, 21 de setembre, es desenvoluparà a partir de les 9 del matí la carrera solidària ‘En primera línia’, organitzada per l'Associació Cultural de la Policia Local de Benidorm en col·laboració amb Aspanion (Associació de Mares i Pares de Xiquetes i Xiquets amb Càncer de la Comunitat Valenciana), i que també compta amb la implicació de l'Ajuntament de Benidorm.
Finalment, el dilluns, dia 22, se celebra el ‘Dia sense cotxe’, per al qual es restringirà encara més la circulació en el Passeig de Ponent, en l'avinguda de l'Armada Espanyola, entre les 11 i les 22 hores, quedant l'accés limitat únicament a guals i transport públic. Així mateix, de 17 a 20 hores, també quedarà tancada al trànsit el carrer de l'Alcalde José Such Ortega, on s'instal·laran inflables i altres jocs infantils per als més xicotets com a cirereta del pastís a esta Setmana de la Mobilitat.
Per a completar totes estes activitats, la ciutat també participa des de hui i fins al dia 22 en el desafiament ‘Walk for your city’ –’Camina per la teua ciutat’–, una iniciativa que compta els passos que realitzen caminant els residents de cada ciutat i a la qual poden unir-se totes les persones que ho desitgen a través de l'aplicació mòbil de descàrrega gratuïta ‘Walk15’. En finalitzar la setmana, es premiarà als llocs que més passos han sumat per esta causa, promovent no sols una mobilitat més sostenible, sinó també el benestar i uns hàbits de vida més saludables.