Buscar

Centenars de persones caminen al costat d'Anémona a Benidorm en la lluita contra el càncer de mama

18 Octubre 2026
24a Marxa Solidària Anémona contra el Càncer de Mama.
24a Marxa Solidària Anémona contra el Càncer de Mama.

La marxa ha portat la ‘marea rosa’ per diferents punts de la ciutat, en un recorregut més curt del programat davant l'amenaça de pluges

Benidorm ha acollit este diumenge la vint-i-quatrena edició de la Marxa Solidària organitzada per Anémona Marina Baixa, el Grup d'Autoajuda per a Dones amb Càncer de Mama i Ginecològic de Benidorm i la comarca, que ha congregat un any més a centenars de persones per a col·laborar en la lluita contra el càncer de mama, coincidint amb el Dia Mundial del Càncer de Mama, que es commemora a tot el món este dilluns, 19 d'octubre. 

Malgrat la pluja caiguda a la ciutat durant tota la nit i amb més núvols de l'habitual, la ‘marea rosa’ d'Anémona ha recorregut els carrers més cèntrics de la ciutat, en un recorregut que s'ha acurtat davant la possibilitat que caigueren noves precipitacions i que, després de partir des de l'Ajuntament, ha transitat pels carrers Pont, Gambo, Martínez Alejos, l'avinguda d'Alcoi, avinguda d'Europa, del Mediterrani i plaça de la Hispanitat, fins a tornar de nou a l'Ajuntament. 

L'alcalde de Benidorm, Toni Pérez; l'edil d'Igualtat, Ángela Zaragozí; i nombrosos membres de la Corporació local, han acompanyat a les dones d'Anémona i a la seua presidenta, María Botella, en esta acció solidària, a la qual tampoc han faltat les reines de les Festes Majors Patronals de 2026, Laura Ivars Marín i Carmen Guillem Capos, i les seues corts d'honor; com també membres de nombrosos col·lectius socials, festers i veïnals de Benidorm, al costat d'una gran multitud de ciutadans. 

En finalitzar la marxa, de retorn ja de nou en la plaça de S. M. els Reis d'Espanya, la jornada ha continuat amb moltes altres activitats, com a sessions de zumba i una barra amb beguda i menjar a preus populars, amb la qual la ciutadania ha pogut gaudir de l'oferta gastronòmica oferida altruistament per restaurants de la ciutat que col·laboren de manera solidària amb Anémona.

Amb esta activitat, Anémona recapta fons per a les activitats terapèutiques que brinden a les seues sòcies al llarg de l'any i també per a contribuir a les investigacions sobre el càncer de mama que lidera GEICAM, el Grup Espanyol d'Investigació en Càncer de Mama. 

Tant Toni Pérez com Ángela Zaragozí han traslladat públicament la seua felicitació a María Botella i a la resta de sòcies d'esta entitat per la “magnífica organització” de la 24a edició de la seua Marxa Solidària i per haver sigut “capaces de congregar un any més, i a pesar que la previsió del temps no era la millor, a centenars de ciutadans amb un mateix objectiu: dir a les dones que estan travessant un càncer de mama que no estan soles i que som molts els que les secundem i donem suport a les investigacions per a poder acabar algun dia amb esta malaltia”.

Demà, dilluns, 19 d'octubre, Dia Munidal del Càncer de Mama, es durà a terme la lectura del Manifest d'este 2026 en la sala d'actes de l'Ajuntament de Benidorm, a les 19 hores. A continuació tindrà lloc la lectura del microrelat guanyador del II Concurs de Microrelats ‘Una idea, poques paraules, un món’ d'alumnes de 4t de l'ESO.