Els menors, d'entre 10 i 16 anys, fan jocs, tallers, visites a la platja o a la piscina i excursions, en una proposta d'oci educatiu que permet a les famílies conciliar
Més de 140 xiquets i adolescents participen en el Programa d'Estiu de Joventut de Benidorm

Un total de 144 xiquets i adolescents de Benidorm estan participant durant els mesos de juliol i agost en el Programa d'Estiu que organitza la Regidoria de Joventut per a oferir una proposta d'oci educatiu dirigida a públic de 10 a 16 anys i que, a més, facilita la conciliació de les famílies. L'alcalde de Benidorm, Toni Pérez, al costat de l'edil de Joventut, Ana Soliveres, i la d'Educació, Maite Moreno, ha visitat les instal·lacions del col·legi públic Leonor Canalejas, base d'operacions d'este programa, per a compartir impressions amb els participants i els quatre monitors que gestionen l'activitat.
El Programa d'Estiu de Joventut es desenvolupa de dilluns a divendres durant els dos mesos centrals de l'estiu, en tres torns de dos setmanes de duració i amb 48 menors per quinzena, repartits per edats en grups de 12 persones per grup.
Durant estos dies, els joves realitzen diferents tipus de tallers, com a intel·ligència emocional, robòtica, reciclatge, manualitats, etc.; a més de jocs de taula i a l'aire lliure, com el ‘Joc de la Gavina’; jocs d'aigua; senderisme; visites a la platja o a la piscina municipal; i excursions culturals.
L'alcalde Toni Pérez ha destacat que, un any més, “des de l'Ajuntament posem a la disposició de les famílies una proposta dirigida a xiquets i adolescents perquè puguen omplir eixe temps lliure que els oferix l'estiu amb activitats d'oci i amb les quals, a més, aprenen coses noves d'una forma molt lúdica i divertida”. Així mateix, ha posat en valor “la riquesa de compartir estos dies amb altres persones de la seua mateixa edat, però que venen de col·legis o instituts distints”, alhora que ha destacat que “per a moltes famílies de la nostra ciutat amb xiquets i adolescents és una opció formidable per a poder conciliar en un període de gran activitat laboral”.
Per part seua, la regidora de Joventut ha indicat que, després dels joves que van participar en la primera quinzena, “actualment estem quasi en l'equador del segon torn, que es prolongarà fins al 14 d'agost”, després del qual “hi haurà un altre tercer torn entre el 18 i el 29 d'agost”. Ana Soliveres ha recordat que, gràcies a les aportacions de l'Ajuntament i de l'Institut Valencià de la Joventut (IVAJ), la participació per cada quinzena té un preu de 40 euros per menor, amb el que es tracta d'“una proposta assequible per a la majoria de les llars” i que complix un doble objectiu: “Que els nanos tinguen una oferta d'oci educatiu, lúdic i saludable i, alhora, que les famílies que no tenen vacances estos dies tinguen a la seua disposició un altre recurs per a portar als seus fills”.
A més d'este Programa d'Estiu, l'Ajuntament de Benidorm oferix durant els mesos de juliol i agost altres opcions per a afavorir la conciliació. Entre elles, l'Escola d'Estiu, en col·laboració amb la FAMPA Marina Baixa i que enguany es realitza en el CEIP Miguel Hernández; el Programa de Suport Educatiu d'Estiu (PAEV), que té lloc en el CEIP Leonor Canalejas; o les escoles esportives municipals.



