La cita, que reunirà uns 800 jugadors i tècnics, se celebrarà en els camps Germans Martínez Munuera, Nerea Pérez Machado i l'estadi Guillermo Amor
Benidorm acull de l'1 al 3 de maig el Campionat d'Espanya de Seleccions Autonòmiques sub 12 de futbol 7 masculí i femení
La Ciutat Esportiva Guillermo Amor serà l'escenari en el qual se celebrarà el pròxim Campionat d'Espanya de Seleccions Autonòmiques sub 12 de futbol 7 en categories masculina i femenina. L'esdeveniment es desenvoluparà de l'1 al 3 de maig i reunirà a les 19 federacions territorials i al voltant de 800 persones entre jugadors i tècnics.
La presentació ha tingut lloc este matí en l'edifici el Torrejó, amb la presència del regidor d'Esports, Javier Jordá; el president de la Federació Valenciana de Futbol, Salvador Gomar, l'exfutbolista benidormer i llegenda del FC Barcelona, Guillermo Amor; i el director de competicions de la RFEF, Alberto Bárez. L'esdeveniment, segons s'ha precisat, tindrà un sistema de competició dividit en quatre grups: tres de cinc equips i un de quatre. Una vegada finalitzada la fase de grups, els millors equips de cadascun avançaran a les rondes eliminatòries, després de les quals es decidirà el campió nacional en totes dos categories.
Els partits es jugaran en el camp de futbol Nerea Pérez Machado, en els camps Juan i Miguel Martínez Munuera i en l'estadi Guillermo Amor. “L'esdeveniment reunirà algunes de les majors promeses del futbol base espanyol i convertirà Benidorm en la seu del talent emergent durant tres dies d'il·lusió, nervis i espectacle”, ha dit el regidor Javier Jordá.
L'edil ha remarcat que “Benidorm està més que preparat per a este campionat” i ha avançat que serà “un gran espai de convivència en el qual gaudiran molt els jugadors, tècnics, àrbitres i familiars que vinguen perquè es trobaran amb unes grans instal·lacions esportives i hoteleres i un gran clima com el nostre".
Guillermo Amor, per la seua banda i des de la seua experiència, ha destacat que “n'és l'inici de molts jóvens futbolistes que tant de bo arriben a ser professionals, encara que ara són edats per a gaudir i per a formar-se”. L'exfutbolista ha desitjat “que siguen dies de passar-ho d'allò més bé i vore bon futbol en una ciutat magnífica i meravellosa”.
El president de la Federació Valenciana, Salvador Gomar, ha revelat que esta cita “s'ha cogut des de fa temps perquè Benidorm ha de tindre futbol” i ha recordat que en esta cita hi han jugat “futbolistes que són grans figures com Lamine Yamal, que ho va fet en l'edició que es va disputar a Mislata, o la internacional Vicky López”. La cita tindrà, a més de futbol, una gran presentació, furgoteques i fins i tot una paella per a més de mil persones. “Seran unes grans jornades d'esport i convivència amb la finalitat de passar-ho bé els tres dies” ha assegurat.
Finalment, Alberto Bárez ha agraït “la implicació” de la Federació Valenciana i la “gran predisposició” de l'Ajuntament per a celebrar este campionat “que afrontem amb molta il·lusió i que serà una festa del futbol”. Bárez ha avançat, així mateix, que la final masculina serà arbitrada pel col·legiat benidormer Juan Martínez Munuera i la femenina ho serà per una àrbitra de Primera Divisió.
