EL TEMPS A BENIDORM ARA

20

12:10 PM

HORA BENIDORM

14ºC

Poc núvol

SO 10km/h

DIRECCIÓ I VELOCITAT DEL VENT

0%

PROBABILITATS DE PRECIPITACIONS

SELECCIONA UN PORTAL

CIUTADÀ

Informació per viure a la ciutat

COMUNICACIÓ

Prensa, Ràdio i TV

FILM OFFICE

Oficina de rodatges

SMART CITY

Indicadors de la nostra destinació

FONS EUROPEOS

Actuacions cofinançades per la UE

TRIA LES TEUES PREFERÈNCIES

SELECCIONA UNA LLENGUA PER A ESTE ORDINADOR O DISPOSITIU

Current size: 100%

AJUSTA LA GRANDÀRIA DE LLETRA
AJUSTA EL CONTRST DE LLETRA

Toni Pérez intervé en una jornada sobre desenvolupament sostenible i Agenda 2030 celebrada a la Vall d'Uixó organitzada per la FEMP

L'alcalde defensa que “no hi haurà sostenibilitat sense una gestió eficient dels recursos, del territori i dels servicis”

19 febrer 2026
El alcalde defiende que “no habrá sostenibilidad sin una gestión eficiente de los recursos, del territorio y de los servicios”

L'alcalde de Benidorm, Toni Pérez, ha afirmat hui que “no pot haver-hi sostenibilitat sense una gestió eficient dels recursos, del territori i dels servicis”. Pérez ha defensat el model de Benidorm com “el disseny d'una ciutat absolutament sostenible i eficient en l'urbanístic” i ha assegurat que el següent pas era que esta sostenibilitat aconseguira també a la gestió dels recursos, “el gran repte dels quals era, sens dubte, l'aigua”.

El primer edil ha realitzat estes afirmacions durant la seua intervenció en la taula redona ‘Apostant per un turisme local sostenible’, emmarcada en una jornada sobre Desenvolupament Sostenible i Agenda 2030 que s'ha celebrat en la localitat castellonenca de la Vall d'Uixó organitzada per la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP).

Així, sobre el gran repte de l'aigua, el primer edil ha recalcat que en els últims vint-i-cinc anys “hem reduït un 18% el consum d'aigua a pesar que en este temps la nostra població ha crescut en un 40% i en un 26% les pernoctacions hoteleres”.

Ha insistit que l'eficiència de la xarxa d'aigua potable se situa en el 96% -“de cada 100 gotes que s'injecten en la xarxa, només es perden quatre”- enfront de la mitjana espanyola que es queda entre el 65 i 70%. A més d'això, ha valorat el fet que la ciutat “està desplegant la quarta xarxa d'aigua del municipi, la d'aigua regenerada, per a posar-la al servici de les comunitats de propietaris i que puguen regar les seues zones verdes amb aigua depurada en lloc d'amb aigua potable, reduint amb això el consum en un 15%”.

L'ús de la tecnologia aplicada a la gestió de l'aigua està permetent, així mateix, “avançar-nos a possibles incidències en la xarxa i facilitant-nos la planificació de les obres de renovació d'infraestructures hidràuliques”. En eixe sentit, ha dit, des del centre d'innovació turística BeCiTi “ja hem llançat el nostre primer repte d'Innovació Oberta: mesurar i certificar la petjada hídrica dels establiments hotelers”. L'alcalde, a més, ha recalcat que el sector turístic local està molt implicat en esta matèria “i fa anys que impulsa accions i mesures enfocades a fer més sostenible la seua operativa diària, perquè la petjada que la seua activitat siga la menor possible”.

En matèria de sostenibilitat ambiental, Toni Pérez s'ha referit a la preservació del territori i ha revelat que la ciutat ha compensat la petjada de carboni generada en els últims deu anys en les accions de promoció realitzades per Visit Benidorm “reforestant un espai sec mitjançant la plantació de 1.227 arbres, l'equivalent a un nou bosc d'1,2 hectàrees capaç de captar 249 tones de CO₂”. Igualment, ha destacat la “sostenibilitat social” aconseguida “amb un rècord d'afiliació a la Seguretat Social i una taxa d'atur per davall de les dos xifres”. 

De la mateixa forma, en la seua intervenció l'alcalde ha al·ludit als resultats de l'enquesta turística anual de la Càtedra d'Estudis Turístics Pedro Zaragoza Orts, que ha mesurat els hàbits sostenibles dels turistes mentre estan en el destinació. “Es deriva d'ella que el 88,61% dels turistes fan un ús racional de l'aigua i quasi el 85% assegura mantindre durant les vacances els hàbits de reciclatge i reutilització que practiquen en els seus llocs d'origen”.

“Cap model és viable sense la implicació del sector privat i sense el suport de la ciutadania. Cal alinear empreses, treballadors i residents en uns mateixos objectius, fomentant bones pràctiques, innovació i corresponsabilitat.

Quan el turisme genera beneficis reals per a la població local -en forma d'ocupació estable, millors servicis i major qualitat de vida- es consolida un cercle virtuós” ha afegit l'alcalde, que ha advocat per “treballar des del local per a aconseguir un impacte global”. “Parlar d'impacte global és parlar de la suma de moltes decisions locals ben orientades. Per això el turisme sostenible no pot basar-se en accions aïllades ni en mesures puntuals, sinó que ha de formar part del model de ciutat” ha postil·lat.

Finalment, Pérez ha detallat cinc elements “que considerem essencials” i ha citat la transversalitat perquè “el turisme sostenible només funciona si s'integra en totes les polítiques municipals”; la planificació basada en dades, “ja que sense ells la sostenibilitat es queda en un discurs”; la capacitació dels equips tècnics, “car la transformació digital i sostenible requerix perfils preparats”; la col·laboració “entre administracions, amb el sector privat, amb universitats i amb la ciutadania”; i la continuïtat en el temps “perquè la sostenibilitat no es construïx en un mandat, sinó que requerix constància, avaluació i capacitat d'adaptació”.