La previsió meteorològica augura una competició intensa en la qual participaran 540 esportistes en 60 equips de 19 clubs de la Comunitat Valenciana
El diumenge es disputa a Benidorm la X Regata de la Lliga Suma de Llaüt de Banc Fix

Este pròxim diumenge, 27 d'abril, les aigües de la badia de Benidorm acolliran, des de la nou del matí, la desena regata de la Lliga Suma Llaüt de Banc Fix, onzena edició del trofeu ‘Mare de Déu del Sofratge’ que organitzen la Federació de Rem de la Comunitat Valenciana i el Club Nàutic amb la col·laboració de la Regidoria d'Esports.
Este matí, el regidor d'Esports, Javier Jordá, i el president del Club Nàutic de Benidorm, Jaume Samper, han presentat l'esdeveniment en el qual s'espera la participació de “60 equips de 19 clubs de tota la Comunitat Valenciana i 540 esportistes”, ha assenyalat Jordá qui, a més, ha precisat que es competirà en categories “femenines i masculines, des de cadets a veterans i en SCM (persones que han superat un càncer de mama)”.
El regidor ha recordat que l'estimació meteorològica per al cap de setmana preveu “cels clars amb vents del sud-oest d'aproximadament huit nusos d'intensitat” el que afig “plus d'emoció a les proves” per l'estat de la mar.
“Podria ser –ha aclarit- un problema per als àrbitres, però es garantix el millor espectacle i la millor competició en aigües de la nostra badia”.
La regata se celebrarà “paral·lela a l'espigó del port”, ha puntualitzat Jordá, “amb l'eixida a l'altura del far verd”. El recorregut comptarà amb balises de virada prop del guèiser i es desenvoluparà en modalitat de pista “amb quatre carrers de 350 m de longitud”. Les categories júnior i absoluta recorreran 1.400 m i cadets, veterans i SCM, 700 m.
Per la seua banda, Samper ha anunciat que el Club Nàutic de Benidorm “rema a casa” amb “cinc equips: veterans en masculina i femenina; absolut, també en totes dos categories i amb l'equip SCM, en el qual s'integren les remeres d'Anemone”, el Grup d'Autoajuda per a Dones amb Càncer de Mama i Ginecològic de la Marina Baixa.
Finalment, Semper ha agraït la col·laboració de l'Ajuntament en l'organització de l'esdeveniment i ha animat a “tots els veïns i visitants a gaudir d'una gran jornada de regates i de les inigualables vistes de la nostra badia des del Castell o des del mateix Club Nàutic”.