EL TEMPS A BENIDORM ARA

05

18:13 PM

HORA BENIDORM

17ºC

Intervals de núvols

C 0km/h

DIRECCIÓ I VELOCITAT DEL VENT

10%

PROBABILITATS DE PRECIPITACIONS

SELECCIONA UN PORTAL

CIUTADÀ

Informació per viure a la ciutat

COMUNICACIÓ

Prensa, Ràdio i TV

FILM OFFICE

Oficina de rodatges

SMART CITY

Indicadors de la nostra destinació

FONS EUROPEOS

Actuacions cofinançades per la UE

TRIA LES TEUES PREFERÈNCIES

SELECCIONA UNA LLENGUA PER A ESTE ORDINADOR O DISPOSITIU

Current size: 100%

AJUSTA LA GRANDÀRIA DE LLETRA
AJUSTA EL CONTRST DE LLETRA

Es tracta de la lectura dramatitzada d'El príncep xiquet, que s'interpretarà en el Centre Cultural el 14 de juny i les entrades del qual estan ja a la venda per 4 euros

Cultura programa una obra inclusiva a Benidorm per a acostar el teatre a les persones amb discapacitat

02 maig 2025
Cultura programa una obra inclusiva en Benidorm para acercar el teatro a las personas con discapacidad

Hi haurà antifaços perquè el públic puga seguir l'obra igual que les persones cegues i també dos intèrprets de llengua de signes.

La Regidoria de Cultura de l'Ajuntament de Benidorm, en col·laboració amb l'Organització Nacional de Cecs (ONCE) i amb el pòdcast ‘Algo mejor sería peor’, ha programat per al pròxim 14 de juny la representació teatral cent per cent inclusiva de l'adaptació d'‘El príncep xiquet’, amb l'objectiu d'acostar l'experiència del teatre a les persones amb alguna mena de discapacitat. La iniciativa ha sigut presentada este divendres pel regidor de Cultura, Jaime Jesús Pérez; el director de l'ONCE a Benidorm, Vicente Vázquez; i Jorro, presentador del pòdcast, que han anunciat que les entrades per a poder assistir com a públic a esta funció estan ja a la venda en www.entradasatualcance.com a un preu de 4 euros, despeses de gestió inclosos. 

Jaime Jesús Pérez ha explicat que, en concret, es realitzarà una lectura dramatitzada d'este clàssic d'Antoine de Saint-Exupéry, adaptada i dirigida per Eduardo Gutiérrez, que tindrà lloc a l'auditori del Centre Cultural de Benidorm, el 14 de juny, a les 19 hores, i ha convidat el públic, amb diversitat física o funcional o sense, a “gaudir d'esta experiència única”. 

Per a fer d'esta representació una funció plenament inclusiva, en col·laboració amb l'ONCE, s'oferirà als assistents la possibilitat de posar-se un antifaç –de manera opcional– per a seguir la funció en les mateixes condicions que les persones cegues. Igualment, hi haurà dos intèrprets de llengua de signes per a acostar la lectura a les persones amb discapacitat auditiva, segons ha explicat el regidor. 

El responsable de Cultura ha agraït tant a ‘Una mica millor seria pitjor’ com a l'ONCE la seua “total disposició i col·laboració” amb el desenvolupament d'esta funció, “una representació que creiem que serà molt enriquidora i que té com a finalitat poder incloure i acostar la cultura a totes les persones, però especialment a aquelles a les quals a vegades se'ls fa més difícil poder gaudir d'una obra de teatre per les seues limitacions”. 

La lectura dramatitzada de ‘El Petit Príncep’ és un projecte d'Eduardo Gutiérrez i la companyia Teló Curt, que s'ha desenvolupat “amb molt d'èxit a Castella-la Manxa i que arribarà a Benidorm per al seu tancament de temporada”, ha explicat Jorro. Així, ha assenyalat que serà “l'única ciutat de fora de la Manxa on es podrà vore la representació” i ha indicat que la mateixa és protagonitzada “per alguns dels millors actors de doblatge que hi ha ara mateix a Espanya”, entre els quals també hi ha una actriu cega. 

Per part seua, Vicente Vázquez ha indicat que la programació d'esta obra “és el punt de partida d'iniciatives en les quals volem col·laborar amb l'Ajuntament dins de la nostra filosofia que la cultura ha de ser per a tots” i ha agraït al Consistori “haver comptat també amb eixe 10% de la població que tenim algun tipus de discapacitat” per a dissenyar la seua programació cultural. 

Per això, el director de l'ONCE ha expressat el seu desig que esta siga “la primera de moltes” accions culturals accessibles i inclusives “i que s'estenguen tot l'any”, recordant al seu torn que “l'accessibilitat és imprescindible per als qui tenim alguna discapacitat, però molt útil també per als qui no tenen cap”.

Cultura programa una obra inclusiva en Benidorm para acercar el teatro a las personas con discapacidad
Audios relacionados
Corte voz 1 Jaime Jesús Pérez
Audio file
Corte voz 2 Jaime Jesús Pérez
Audio file
Corte voz 3 Jaime Jesús Pérez
Audio file
Corte voz 4 Jorro
Audio file
Corte voz 5 Jorro
Audio file
Corte voz 6 Vicente Vázquez
Audio file
Corte voz 7 Vicente Vázquez
Audio file