Benidorm tanca este dijous els parcs de Serra Gelada i El Moralet i suspén les activitats en instal·lacions esportives d'exterior d'11 a 20 hores, per l'onada de calor
La mesura afecta les pistes exteriors de la Ciutat Esportiva Guillermo Amor i del Palau d’Esports, amb l'única excepció de les piscines municipals, que obriran en el seu horari habitual
- L'Ajuntament demana als servicis i programes educatius i d'oci d'estiu municipals adaptar les seues activitats davant esta situació.
Davant l'alerta roja decretada per la Generalitat, es recomana a la ciutadania evitar l'exposició al sol, no fer esport en les hores centrals i mantindre's hidratat.
L'Ajuntament de Benidorm ha acordat el tancament total dels accessos del Parc Natural de la Serra Gelada i del parc del Moralet a causa de l'elevat risc d'incendis, que el 112 Comunitat Valenciana situa en nivell “extrem” per a tota la Comunitat Valenciana durant la jornada de demà, dijous, 23 de juliol. Així, a causa d'este risc i a l'alerta per altes temperatures nivell roig a la nostra ciutat, no estarà permés accedir a tots dos espais verds, una situació que es prolongarà mentre continue l'alerta. Igualment, també s'ha decretat el tancament de les instal·lacions esportives municipals, tant a la Ciutat Esportiva Guillermo Amor com en les pistes exteriors del Palau d’Esports, entre les 11 i les 20 hores, amb l'única excepció de les piscines municipals, que romandran obertes en el seu horari habitual durant esta jornada.
Igualment, des del consistori s'ha demanat als servicis i programes educatius i d'oci d'estiu municipals adaptar les seues activitats davant esta situació.
L'alcalde de Benidorm, Toni Pérez, ha explicat que “la Generalitat Valenciana ha decretat novament el nivell màxim de preemergència per risc d'incendis en tota la Comunitat, la qual cosa implica una sèrie de restriccions, entre elles l'accés als parcs naturals i el trànsit de persones per senderes i camp a través”. “Esta situació -ha continuat el primer edil-, unida al nivell roig per altes temperatures fan recomanable adoptar una sèrie de mesures amb les quals minimitzar l'impacte i els riscos per a la població i l'entorn”.
Concretament, i seguint indicacions de la Generalitat Valenciana, s'establix “la prohibició de circular per les pistes i camins forestals” de Serra Gelada “amb qualsevol classe de vehicle, bicicleta o a peu”. Únicament podran accedir al parc natural els vehicles d'emergència, vigilància, manteniment i de residents en l'entorn.
Així mateix, també s'establix la limitació de trànsit de persones en zones d'important presència forestal, com puga ser el parc del Moralet.
Respecte al tancament de les instal·lacions esportives, el primer edil ha assenyalat que, en principi, l'horari en el qual romandran inoperatives abasta la franja entre les 11 i les 20 hores, les hores més crítiques d'esta onada de calor segons l'AEMET, “sempre que l'evolució de l'alerta no establisca o recomane adoptar altres franges horàries”. En este cas, es comunicarà degudament a la ciutadania, a través dels canals oficials de comunicació de l'Ajuntament de Benidorm,
Recomanacions davant la calor
En l'àmbit sanitari, per a fer front a les elevades temperatures, des de l'Ajuntament es recomana a la població seguir les recomanacions habituals. Entre elles, es recomana a la població evitar l'exposició directa al sol, especialment entre les 12.00 i les 16.00 hores, i romandre el màxim temps possible en llocs frescos i ventilats.
Igualment, s'aconsella beure abundant aigua per a mantindre's ben hidratat, encara que no es tinga set; utilitzar protecció solar i vestir roba lleugera, clara i que protegisca el cap.
També recomana realitzar menjars lleugers i prestar especial atenció a menors d'edat, persones majors, malalts i col·lectius vulnerables.
Les autoritats insistixen que no s'ha de deixar a cap persona ni animal dins d'un vehicle tancat.
L'alcalde ha assenyalat que “totes estes indicacions també han sigut traslladades a tots els centres i servicis municipals, com puguen ser escoles infantils municipals o programes educatius i esportius d'estiu, perquè adapten la seua activitat a estes”.
Finalment, Toni Pérez ha sol·licitat a la ciutadania la seua “col·laboració amb el compliment, en la mesura que siga possible, d'estes recomanacions”.
La ciutadania pot consultar l'evolució dels avisos en l'aplicació GVA 112 Avisos i en els canals oficials del servici d'Emergències. Davant qualsevol incidència greu, ha de trucar al telèfon 112.