EL TEMPS A BENIDORM ARA

24

16:38 PM

HORA BENIDORM

14ºC

Cel clar

S 5km/h

DIRECCIÓ I VELOCITAT DEL VENT

0%

PROBABILITATS DE PRECIPITACIONS

SELECCIONA UN PORTAL

CIUTADÀ

Informació per viure a la ciutat

COMUNICACIÓ

Prensa, Ràdio i TV

FILM OFFICE

Oficina de rodatges

SMART CITY

Indicadors de la nostra destinació

FONS EUROPEOS

Actuacions cofinançades per la UE

TRIA LES TEUES PREFERÈNCIES

SELECCIONA UNA LLENGUA PER A ESTE ORDINADOR O DISPOSITIU

Current size: 100%

AJUSTA LA GRANDÀRIA DE LLETRA
AJUSTA EL CONTRST DE LLETRA

S'executarà entre les avingudes del Mediterrani i Alcoi, dotant-lo d'arbratge, pèrgoles i mobiliari urbà per a configurar-ho com un espai de prioritat per als vianants

Benidorm invertix 520.503 euros per a transformar un tram d'Emilio Romero amb ombres i vegetació i mitigar els efectes de la calor

23 març 2026
Benidorm invierte 520.503 euros para transformar un tramo de Emilio Romero con sombras y vegetación y mitigar los efectos del calor

El projecte és finançat amb fons del Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació ‘Visió 360’ i té un termini d'execució de tres mesos.

La Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Benidorm ha aprovat l'expedient de contractació per a l'adjudicació del contracte d'obra del projecte constructiu d'‘Equipament d'Ombres i Refugi Climàtic en l'avinguda del Periodista Emilio Romero’, un projecte que permetrà transformar el tram comprés entre l'avinguda d'Alcoi i l'avinguda del Mediterrani, el més pròxim a la platja de Llevant, configurant-ho com un espai urbà de prioritat per als vianants que millore la connexió entre el front litoral i el teixit urbà interior. I, a més, tot això dotat d'infraestructures per a mitigar els efectes de la calor, segons han traslladat els regidors de Fons Europeus, Aida García Mayor, i de Parcs i Jardins, José Ramón González de Zárate.  

La proposta, que inclou un estudi d'assolellament i ombres tenint en compte les recomanacions de l'Estudi de l'Efecte Illa de Calor a Benidorm, ix a licitació amb un pressupost de 520.503,50 euros, IVA inclòs, i és finançat amb fons europeus Next Generation EU, en el marc del Pla de Sostenibilitat Turística en Destí 2022 ‘Benidorm Visió 360’. En concret, està arreplegat com a actuació 1B d'este pla, ‘Refugi Climàtic i Pla d'Ombres’, l'objectiu de les quals és millorar el confort tèrmic de l'espai públic urbà, afavorir la renaturalització de la ciutat i reforçar la resiliència enfront del canvi climàtic mitjançant la creació d'espais ombrejats i la incorporació de vegetació urbana.

José Ramón González de Zárate ha explicat que, dins de les actuacions que es realitzaran en el referit tram d'Emilio Romero, es contempla la implantació d'arbratge i vegetació, pèrgoles d'ombra, espais essencials, elements de refresc urbà mitjançant nebulitzacions, mobiliari urbà, equipaments d'hidratació i un lavabo accessible amb canviador inclusiu, així com la reurbanització de l'àmbit mitjançant plataforma única i criteris de mobilitat per als vianants i accessibilitat universal. Així mateix, també està prevista la renovació de les xarxes de serveis municipals d'aigua potable, residuals, pluvials, reg i enllumenat públic, adaptant-les a la nova configuració de la via.

Tot això, segons l'edil, per a “contribuir a la millora de la sostenibilitat ambiental, l'adaptació al canvi climàtic, la renaturalització de l'espai urbà i la millora de la qualitat de l'espai públic, objectius alineats amb les polítiques municipals que estem impulsant des de l'Ajuntament de Benidorm per a la transformació urbana i amb els principis del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència”.

El responsable de Parcs i Jardins ha destacat que esta actuació també permetrà “millorar el confort climàtic i l'habitabilitat de l'espai públic, reforçant el caràcter per als vianants de tot l'entorn i generant un espai d'estada i connexió entre l'avinguda del Mediterrani i el Passeig de Llevant, una zona de gran intensitat d'ús i de trànsit per als vianants i que es transformarà per complet per a ús i gaudi dels nostres ciutadans i turistes”.

Per part seua, l'edil de Fons Europeus ha recordat que l'Ajuntament de Benidorm va concórrer a la Convocatòria extraordinària corresponent a l'exercici 2022 del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançada per la Unió Europea amb fons Next Generation EU, amb el Pla de Sostenibilitat Turística en Destí ‘Benidorm Visió 360’, que va obtindre un finançament de 6.103.783 euros. “Este pla arreplega 16 actuacions, agrupades entorn de quatre eixos estratègics”, ha assenyalat Aida García Mayor, qui ha recordat que estos quatre eixos estratègics són Transició verda i sostenible; Millora de l'eficiència energètica; Transició digital i Competitivitat. El projecte de refugi climàtic en l'avinguda d'Emilio Romero es troba emmarcada en el primer d'estos eixos.

Benidorm invierte 520.503 euros para transformar un tramo de Emilio Romero con sombras y vegetación y mitigar los efectos del calor
Audios relacionados
Corte voz 1 González de Zárate
Audio file
Corte voz 2 González de Zárate
Audio file
Corte voz 3 González de Zárate
Audio file
Corte voz 4 González de Zárate
Audio file
Corte voz 5 González de Zárate
Audio file