Benidorm incorpora dos nous Espais d’Art Urbà al carrer Rioja i l'Ermita de Sanç
Tots dos compten amb diversos panells retroil·luminats on ara s'exposen imatges de l'Arxiu Municipal perquè puguen ser gaudides pel públic
L'Ajuntament de Benidorm, a través de les regidories d'Espai Públic, Patrimoni Històric i Cultural i Participació Ciutadana, ha posat en marxa dos nous Espais d’Art Urbà amb l'objectiu de millorar la imatge i incorporar tots dos emplaçaments com a espais expositius. Els mateixos es troben al carrer Rioja i en l'Ermita de *Sanç; el primer, un lloc de moltíssim trànsit de persones i el segon, el centre neuràlgic i punt de trobada dels residents del barri de l'Horta i de veïns d'altres zones de la ciutat. La seua instal·lació respon, a més, a una de les peticions més sol·licitades per part dels veïns dels diferents barris, com és la de crear més espais per a dinamitzar l'art a la nostra ciutat i portar-lo a totes les zones del municipi, en la mesura que es puga”, segons han explicat els regidors d'estes àrees, Francis Muñoz i Ana Pellicer.
El primer d'ells, el del carrer Rioja, s'ha instal·lat dins del projecte que s'ha executat en esta via, que ha sigut recentment remodelada i on, a més de renovar el paviment, també s'ha plantat arbratge i s'ha millorat l'accessibilitat. En este Espai d’Art Urbà, les primeres imatges seleccionades pel Consistori per a exposar són dos postals antigues de Benidorm i altres tres procedents de la col·lecció de 86 fotografies donades en el seu moment per l'empresari i mecenes holandés Wim Kuipers, totes elles en l'actualitat custodiades en l'Arxiu Municipal.
Pel que fa al de l'Ermita de Sanç, denominat Espai d’Art Urbà l'Horta, el mateix consta de quatre panells on s'han seleccionat fotografies d'antigues comissions de les festes en honor a la Mare de Déu del Roser, coincidint amb la recent celebració d'estes. Estes imatges també pertanyen al fons fotogràfic de l'Arxiu Municipal, segons ha explicat Pellicer, qui ha assenyalat que les fotografies “s'aniran renovant al llarg de l'any, intentant fer coincidir el canvi amb les diferents festes de l'Ermita i amb altres tradicions del barri de l'Horta”.
Amb estos dos nous espais, són ja un total de deu els Espais d’Art distribuïts per diferents zones de la ciutat al costat dels de Carrasco, els Tolls, El Pont, El Campo, Ponent, Hispanitat, Tamarindos i el Castell.