Buscar

Benidorm i la UMH propicien la tornada de les proves d'accés a la universitat a la ciutat el 2027

13 Septiembre 2026
Benidorm i la UMH propicien la tornada de les proves d
Benidorm i la UMH propicien la tornada de les proves d'accés a la universitat a la ciutat el 2027.

La Miguel Hernández constituirà un nou tribunal per a examinar als prop de 250 estudiants benidormers que des de 2017 s'han desplaçat cada any per les PAU

L'Ajuntament de Benidorm i la Universitat Miguel Hernández propiciaran el retorn de les proves d'accés a la universitat (PAU) a la ciutat l'any 2027, una dècada després que la mateixa fora traslladada a la veïna localitat de la Nucia i on fins ara s'han examinat, cada any, al voltant de 250 joves benidormers. Així ho han anunciat este divendres l'alcalde de la ciutat, Toni Pérez, i el rector de la UMH, Juan José Ruiz, després de la signatura del conveni de col·laboració entre totes dos institucions que, a més, permetrà l'organització i execució d'activitats comunes relacionades amb la promoció social de l'educació, la cultura, la investigació i el desenvolupament tecnològic, de les quals es beneficiaran tots els benidormers.

Perquè la tornada de les proves de la nova selectivitat siga possible, la UMH constituirà un nou tribunal examinador amb seu a Benidorm on s'avaluarà a l'alumnat procedent dels cinc instituts públics i el centre privat. Per part seua, la Nucia romandrà com a seu de les proves per als estudiants matriculats en l'IES d'eixa localitat i el de Callosa d'en Sarrià, compatibilitzant així l'activitat d'estes dos seus al costat de la dels altres deu tribunals que la UMH té desplegades en tota la província d'Alacant. Concretament, a Dénia, Altea, Sant Joan d'Alacant, Elx, Oriola, Torrevella i Benissa.

“Benidorm disposa d'espais excel·lents on poder organitzar i celebrar estes proves”, ha afirmat el primer edil, qui a més ha afegit que per a la ciutat, sobretot per als seus joves, “és una grandíssima notícia per la qual fa molt temps que treballem”. Per part seua, el rector de la UMH ha considerat “importantíssim que els joves tinguen un tribunal propi a Benidorm, que recuperem després de deu anys les proves de selectivitat ací, perquè com més prop de sa casa estiguen els xicons que s'examinaran, molt millor per a ells”, traslladant a més que “l'Ajuntament i la Universitat farem un esforç important perquè així siga”.

Al costat de la constitució d'este nou tribunal de la PAU, el conveni de col·laboració entre Consistori i UMH preveu també impulsar altres iniciatives i projectes. Entre ells, “la formació contínua a la carta, a través de les anomenades microcredencials universitàries, una iniciativa impulsada per Europa i que Juan José Ruiz ha considerat “molt adequada perquè assolix pràcticament a tota la població, amb formació específica orientada a la formació professional per a cada sector que la requerisca”.

Altres àmbits en els quals es traduirà esta col·laboració tindran a veure amb la millora de les competències digitals del professorat de la ciutat, especialment en l'etapa de Secundària; el manteniment de programes ja en marxa, com els de les Aules Universitàries de l'Experiència o l'Aula d'Idiomes; o que arriben a la ciutat iniciatives com les del Mudic, el Museu Didàctic de la Ciència; el programa Eureka!, de difusió científica i musical; o el suport a l'emprenedoria i la formació, especialment en Cicles Formatius, a través del Parc Científic de la UMH, en el que el rector ha avançat que es podria denominar ‘Benidorm Emprén’.

Col·laboració constant

A més de l'alcalde i del rector de la Miguel Hernández, en la signatura del conveni de col·laboració, que ahir es va aprovar en Junta de Govern local, també han participat la regidora d'Educació de l'Ajuntament de Benidorm, Maite Moreno, i el vicerector d'Estudiants i Coordinació, Juan José López.

Toni Pérez ha recordat que “al llarg d'esta última dècada, l'Ajuntament de Benidorm i la UMH han mantingut una comunicació i relació constants”. D'una banda, “promovent activitats i iniciatives conjuntes per a millorar la capacitació i formació de la població, de molt diferents rangs d'edat”; i, per un altre, “amb encàrrecs d'assessoria acadèmica i estratègica en diversos plans estratègics, expedients o contractes”.

Entre eixes accions que s'han desenvolupat durant estos anys fruit d'esta col·laboració cal destacar les Aules Universitàries de l'Experiència, AUNEX, que d'ací a poc iniciaran un nou curs i per les quals han passat en l'última dècada prop de 400 persones majors de cinquanta-cinc anys; o els programes en línia dissenyats pel Centre d'Idiomes UMH que oferix als benidormers la possibilitat de formar-se'n en anglés, valencià i espanyol, dins del programa municipal Aula d'Idiomes, a un preu reduït respecte a les tarifes generals.

L'alcalde ha finalitzat destacant l'“extensíssima capacitat que té la Universitat Miguel Hernández, amb seu a Elx, però no sols és una universitat provincial, també és autonòmica i és nacional. I té, a més, un marcat caràcter internacional, que amb esta aliança amb Benidorm s'engrandirà encara més”. Per això, ha agraït “totes les possibilitats els que s'obrin ara gràcies a este nou acord” i ha traslladat que, a partir d'ara, “els equips del rectorat i els de la Regidoria delegada d'Educació es posen a treballar” per a materialitzar-los.

Toni Pérez. Corte 01
Toni Pérez. Corte 02
Toni Pérez. Corte 03
Juan José Ruiz. Corte 04
Juan José Ruiz. Corte 05
Juan José Ruiz. Corte 06
Toni Pérez. Corte 07