EL TEMPS A BENIDORM ARA

07

18:23 PM

HORA BENIDORM

23ºC

Cel clar

SO 5km/h

DIRECCIÓ I VELOCITAT DEL VENT

0%

PROBABILITATS DE PRECIPITACIONS

SELECCIONA UN PORTAL

CIUTADÀ

Informació per viure a la ciutat

COMUNICACIÓ

Prensa, Ràdio i TV

FILM OFFICE

Oficina de rodatges

SMART CITY

Indicadors de la nostra destinació

FONS EUROPEOS

Actuacions cofinançades per la UE

TRIA LES TEUES PREFERÈNCIES

SELECCIONA UNA LLENGUA PER A ESTE ORDINADOR O DISPOSITIU

Current size: 100%

AJUSTA LA GRANDÀRIA DE LLETRA
AJUSTA EL CONTRST DE LLETRA

La primera fase d'estos treballs és finançada per la concessionària FCC, mentre que la segona serà a càrrec del mateix Consorci de Residus

Benidorm executa les obres de manteniment en l'ecoparc previstes en el conveni abans de la seua cessió al Consorci Mare

04 juny 2025
Ecoparque de Benidorm
Ecoparque de Benidorm

L'Ajuntament de Benidorm ha començat ja els treballs de manteniment extraordinari en l'ecoparc de la localitat tal com s'establix en el conveni subscrit entre el consistori i el Consorci Mare de residus pel qual esta última entitat es fa càrrec de la gestió i explotació de la instal·lació. Un conveni que va ser aprovat per unanimitat en l'últim ple ordinari. 

Amb eixe motiu este matí la regidora de Medi Ambient, Mónica Gómez, ha visitat l'ecoparc acompanyada per l'edil de Neteja Viària, Luis Navarro, i el president del Consorci Mare, José Ramón González de Zárate, també regidor a Benidorm. Gómez ha recordat que estos treballs de manteniment els està realitzant la concessionària FCC “i són els que s'arrepleguen en el conveni”. La regidora també ha remarcat que estaran complits en un termini de dos mesos i que “no tindran cap cost per a l'Ajuntament”. Mónica Gómez ha aclarit així mateix que l'actuació “no afecta a cap deficiència, sinó que són unes millores que s'exigixen per a entregar la instal·lació en perfectes condicions”.

La intervenció té un cost d'uns 90.000 euros, segons ha avançat González de Zárate, que ha assenyalat igualment que s'executen estes obres “perquè calia actualitzar un recinte que té més de vint anys d'antiguitat abans d'entregar-li'l al Consorci”. Els treballs consistixen a dotar d'accessibilitat al recinte, la col·locació d'un mur perimetral, l'arranjament de lavabos i enllumenat exterior i també actuar en les zones de descàrrega dels camions perquè els murs presenten alguna deterioració deguda al continu pas d'estos vehicles pesants.

El president del Consorci ha detallat que serà el mes de juliol quan done principi la segona fase dels treballs, els que executarà el Consorci de Residus, “que consistiran bàsicament en la digitalització i informatització del recinte”. Això suposarà que qualsevol usuari dels 52 municipis inclosos en el Consorci podrà portar allí els seus residus “i després de registrar-se una primera vegada els comptarà perquè se'ls aplique la bonificació que s'implantarà l'any que ve”.

González de Zárate ha afirmat que esta nova gestió serà un estalvi “important” per a la ciutat, que ha xifrat entorn d'1,5 o dos milions d'euros, “que és el cost de l'ecoparc”. Al mateix temps, el Consorci també tindrà un preu més baix en la gestió dels residus. El benefici s'estendrà també als usuaris “perquè tindran més varietat de residus per a portar a l'ecoparc i obtindran bonificacions directes”. “Qui faça bon ús dels ecoparcs, tant el fix com els mòbils, aconseguiran beneficis” ha postil·lat. 

En eixe sentit, González de Zárate ha confiat en un important increment en els usuaris del Consorci, que ara ascendixen a 9.000, gràcies a l'ecoparc de Benidorm, al de Pedreguer i als set ecoparcs mòbils que es desplacen a tots els municipis. “Al final el que fem és complir la llei, que establix que són els consorcis les entitats que han de gestionar els ecoparcs” ha finalitzat.

Audios relacionados
Mónica Gómez Corte 1
Audio file
José Ramón González de Zárate Corte 2
Audio file
José Ramón González de Zárate Corte 3
Audio file
José Ramón González de Zárate Corte 4
Audio file
José Ramón González de Zárate Corte 5
Audio file