EL TEMPS A BENIDORM ARA

29

18:04 PM

HORA BENIDORM

20ºC

Núvol

N 10km/h

DIRECCIÓ I VELOCITAT DEL VENT

20%

PROBABILITATS DE PRECIPITACIONS

SELECCIONA UN PORTAL

CIUTADÀ

Informació per viure a la ciutat

COMUNICACIÓ

Prensa, Ràdio i TV

FILM OFFICE

Oficina de rodatges

SMART CITY

Indicadors de la nostra destinació

FONS EUROPEOS

Actuacions cofinançades per la UE

TRIA LES TEUES PREFERÈNCIES

SELECCIONA UNA LLENGUA PER A ESTE ORDINADOR O DISPOSITIU

Current size: 100%

AJUSTA LA GRANDÀRIA DE LLETRA
AJUSTA EL CONTRST DE LLETRA

El nombre de dones assassinades a les mans de les seues parelles o exparelles ascendix a 30 en 2025 i a 1.325 des de 2003

Benidorm condemna l'últim assassinat masclista comés sobre una dona a Badajoz

20 octubre 2025
Benidorm condena el último asesinato machista cometido sobre una mujer en Badajoz

L'Ajuntament de Benidorm ha guardat este dilluns un minut de silenci a les dotze del migdia per a condemnar l'últim crim masclista confirmat en les últimes hores al nostre país per la Delegació del Govern contra la Violència de Gènere, ocorregut dimarts passat 14 d'octubre en la localitat de La Codosera, a la província de Badajoz. La concentració silenciosa ha tingut lloc a la porta de l'Ajuntament i ha estat encapçalada per l'alcalde de la ciutat, Toni Pérez, al costat d'altres membres de la Corporació local.

La víctima és una dona de quaranta-sis anys assassinada presumptament per la seua parella, de quaranta-tres anys, que la va atropellar. El Ministeri d'Igualtat ha informat que no existien denúncies prèvies per violència de gènere contra el presumpte agressor, que ara es troba detingut.

Amb la confirmació d'este cas, el nombre de dones assassinades per les seues parelles o exparelles a causa de la violència masclista puja a 30 enguany i a 1.325 des de 2003, quan es van començar a comptabilitzar les víctimes per esta mena de violència.

Des de la Regidoria d'Igualtat, que dirigix l'edil Ángela Zaragozí, recorden que l'Ajuntament de Benidorm disposa de personal especialitzat per a prestar assessorament gratuït a qualsevol dona que se senta amenaçada. Així mateix, reiteren una vegada més que les víctimes de violència contra la dona compten amb el telèfon gratuït 016, que no deixa rastre en la factura telefònica, si bé és recomanable eliminar-ho del registre de trucades dels mòbils. Este servici atén les 24 hores del dia, cada dia de l'any i en 53 idiomes i disposa d'un servici adaptat a possibles situacions de discapacitat. 

Així mateix, les víctimes també poden utilitzar els servicis de consultes en línia a través de l'email 016-online@igualdad.gob.es , el canal de WhatsApp en el número 600000016 i el xat en línia accessible des de la web del Ministeri d'Igualtat, que igualment funcionen les 24 hores, cada dia de la setmana.

Davant una situació d'emergència, també es pot telefonar al 112 o als telèfons de la Policia Nacional (091) i de la Guàrdia Civil (062). En cas que no siga possible realitzar una crida i davant una situació de perill, es pot utilitzar l'aplicació ALERTCOPS, des de la qual s'enviarà un senyal d'alerta a la policia amb geolocalització. Tots estos mitjans d'assistència poden ser activats per la víctima i també per qualsevol persona que conega o sospite d'un cas de violència de gènere. És un deure de tota la societat.