EL TEMPS A BENIDORM ARA

01

17:16 PM

HORA BENIDORM

17ºC

Poc núvol

SO 15km/h

DIRECCIÓ I VELOCITAT DEL VENT

0%

PROBABILITATS DE PRECIPITACIONS

SELECCIONA UN PORTAL

CIUTADÀ

Informació per viure a la ciutat

COMUNICACIÓ

Prensa, Ràdio i TV

FILM OFFICE

Oficina de rodatges

SMART CITY

Indicadors de la nostra destinació

FONS EUROPEOS

Actuacions cofinançades per la UE

TRIA LES TEUES PREFERÈNCIES

SELECCIONA UNA LLENGUA PER A ESTE ORDINADOR O DISPOSITIU

Current size: 100%

AJUSTA LA GRANDÀRIA DE LLETRA
AJUSTA EL CONTRST DE LLETRA

L'Ajuntament conclou la instal·lació de pals direccionals, panells i faristols que incorporen codis QR i del sistema Navilens per al guiat de persones invidents

Benidorm avança en el Pla de Senyalització del Patrimoni per a posar en valor els recursos històrics, culturals i paisatgístics

27 març 2025
Benidorm avanza en el Plan de Señalización del Patrimonio para poner en valor los recursos históricos, culturales y paisajísticos

El projecte, que disposa també d'un nou contingut digital i de realitat virtual, està inclòs en el Pla de Sostenibilitat ‘DTI + Segura’ amb un pressupost de 546.600 euros.

L'Ajuntament de Benidorm continua avançant en la implantació del Pla de Senyalització Direccional Intel·ligent vinculat al Patrimoni Històric, un projecte emmarcat en el Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació ‘Benidorm DTI + Segur’ i que té per objectiu avançar en la reconversió de la ciutat cap a un model més intel·ligent i millorar la qualitat de l'experiència de les persones que ens visiten, posant en valor els recursos històrics, culturals i paisatgístics de la ciutat. La regidora de Patrimoni Històric i Cultural, Ana Pellicer, ha destacat que “continuem implementant elements per a desplegar este ambiciós pla de senyalització, que abasta un total de 6 rutes per als vianants i 27 punts d'interés, amb informació pròxima i accessible a tota mena de ciutadans i visitants”. 

El projecte compta amb un pressupost de 546.600,10 euros i és una de les últimes actuacions que s'estan desenvolupant dins del PSTD ‘Benidorm DTI + Segura’, un pla dotat amb 2,9 milions d'euros, finançats per la Secretaria d'Estat de Turisme, Turisme Comunitat Valenciana i el mateix Ajuntament, per a impulsar la recuperació de l'activitat turística després de la crisi generada per la COVID-19. Dins del mateix s'han desenvolupat fins a 19 accions distribuïdes en quatre eixos distints: Infraestructures, recursos turístics connectats més accessibles i sostenibles;

Creixement sostenible, mediambiental i socioeconòmic; Transformació competitiva; i Seguretat Higienicosanitària, actuacions que majoritàriament es troben ja executades íntegrament. 

Ana Pellicer ha recordat que prèviament a la redacció del projecte "analitzem els diferents recursos patrimonials i tecnològics dels quals disposem i es van definir 27 punts d'interés de la ciutat, configurant a partir d'ací les sis rutes per als vianants que connectaran els principals punts d'interés”. Concretament, es van configurar la ruta històrica, la històrica paisatgista, la dels Espais d’Art Urbà, la dels miradors, la dels parcs i la ruta museu-cultural.

Amb tots estos punts ja identificats, el Consistori està executant en l'actualitat la segona fase d'instal·lació dels elements físics inclosos en este projecte, que permetran al seu torn desplegar tot el contingut digital. En concret, ja s'ha conclòs la col·locació dels 77 pals direccionals per als vianants i s'estan acabant d'instal·lar els 27 panells que identifiquen els punts d'interés i set faristols informatius, tots ells dotats amb codis QR i del sistema NaviLens –un sistema de guiat de manera auditiva per a persones cegues o amb baixa visió–. A ells se sumaran en les pròximes setmanes dos pantalles digitals, una en el Passeig de Ponent amb Jaume I i una altra en el Passeig de Llevant; un tòtem interactiu; i cinc taules interpretatives en Tamarindes, els passejos de Llevant i de Ponent, el Castell i el Racó de l'Oix.

Una vegada finalitzada la instal·lació de tots estos elements físics, entrarà en funcionament tot el contingut digital en el qual s'ha anat treballant en paral·lel i que serà, sens dubte, “l'aspecte diferenciador d'este Pla, que abraça les noves tecnologies i les posa a la disposició del destí i dels usuaris per a donar un atractiu extra a la seua experiència, tenint molt present que eixa experiència puga ser gaudida per tots”, ha destacat la regidora. Dins d'este contingut, que es desplegarà per mitjà d'una web i d'una app, figura l'aplicació d'elements de realitat augmentada i l'ampliació d'avatars, que realitzaran la funció de guies, a l'estil del qual ja està operatiu al Tossal de la Cala. Estos nous avatars es posaran en marxa al Castell, la Torre de les Caletes i la Torre de Morales, i funcionaran amb geolocalització i mitjançant una caracterització històrica del període al qual se circumscriu cada element patrimonial; mentre que hi haurà un avatar contemporani que s'activarà en qualsevol lloc i que traslladarà la història de Benidorm des dels anys seixanta del segle passat a l'actualitat. 

Així mateix, s'emprarà la realitat augmentada per a la visualització de paisatges, recreacions històriques, llocs i edificis tal com eren en la seua època, per exemple, a l'interior de l’Hort de Colón. A més, totes estes accions i elements es complementaran amb la posada en marxa d'un espai i una app específica, el desenvolupament de la qual també es troba ja finalitzat per a poder començar a operar d'ací a poc. 

Els 27 punts d'interés

Entre els 27 punts d'interés establits en este Pla es troben la Torre de Morals; el jaciment arqueològic del Tossal de la Cala; el Passeig de Tamarindes; els passejos marítims de Ponent i Llevant; els espais d’Art Urbà Ponent, El Camp, Els Tolls, El Coscoll, Hispanitat i El Pont; els parcs d'Elx, Foietes, Aigüera –amb el seu amfiteatre i auditori– i Séquia Mare; la Ruta dels Miradors; el Castell; l'església de Sant Jaume i Santa Anna; el Museu Boca del Calvari; l’Hort de Colón; la plaça de Bous; l'Ajuntament; el Centre Cultural; l'Aula de la Mar; el mirador de La Creu; la Torre de les Caletes; i l'illa.