Resten 2,8 milions per a cancel·lar-ho definitivament, una operació que es concretarà entre desembre i gener
Benidorm amortitza 11,1 milions d'euros de deute del Pla d'Ajust

L'Ajuntament de Benidorm amortitzarà en els pròxims dies 11,1 milions d'euros de deute del Pla d'Ajust, corresponents a un dels préstecs concertats en 2012. La regidora d'Hisenda, Aida García Mayor, ha explicat que "una vegada amortitzem esta quantia, ens quedaran pendents 2,8 milions d'euros del Pla d'Ajust, que inicialment es va preveure cancel·lar en 2023 i que podrem liquidar definitivament de forma anticipada entre desembre i gener".
L'amortització anticipada dels 11,1 milions d'euros s'ha concretat en un decret signat hui per l'alcalde, Toni Pérez, i ve a confirmar "el compromís de cancel·lació anticipada del Pla d'Ajust que vam adoptar el mes de juliol passat quan aprovem el pressupost municipal per a 2019", ha indicat García Mayor.
L'edil ha incidit en què "la cancel·lació anticipada dels préstecs del Pla d'Ajust dóna com a resultat uns comptes més sanejats, que són la ratificació a la gestió econòmica seriosa, eficient i rigorosa feta en els últims quatre anys i mig".
García Mayor ha apuntat que "una vegada cancel·lat totalment el Pla d'Ajust, el deute bancari de l'Ajuntament rondarà els 15 milions d'euros; una xifra que correspon a diversos préstecs que anem abonant mes a mes, ja que presenten uns tipus d'interés molt baixos".
Així mateix, ha destacat que "l'amortització anticipada en quatre anys del deute del Pla d'Ajust ens permetrà a partir de 2020 comptar amb una major capacitat d'inversió per a abordar importants projectes i obres per a continuar millorant Benidorm i impulsar la baixada d'impostos locals, entre altres l'IBI, complint el compromís amb el qual ens presentem a les eleccions del passat mes de maig".