EL TEMPS A BENIDORM ARA

21

12:21 PM

HORA BENIDORM

23ºC

Cel clar

NE 10km/h

DIRECCIÓ I VELOCITAT DEL VENT

0%

PROBABILITATS DE PRECIPITACIONS

SELECCIONA UN PORTAL

CIUTADÀ

Informació per viure a la ciutat

COMUNICACIÓ

Prensa, Ràdio i TV

FILM OFFICE

Oficina de rodatges

SMART CITY

Indicadors de la nostra destinació

FONS EUROPEOS

Actuacions cofinançades per la UE

TRIA LES TEUES PREFERÈNCIES

SELECCIONA UNA LLENGUA PER A ESTE ORDINADOR O DISPOSITIU

Current size: 100%

AJUSTA LA GRANDÀRIA DE LLETRA
AJUSTA EL CONTRST DE LLETRA

L'actuació, finançada amb fons europeus, té un pressupost de 520.503,50 euros i dotarà d'arbratge, pèrgoles i mobiliari urbà per a ser un espai de prioritat per als vianants

Benidorm adjudica la construcció d'una nova zona d'ombres en un tram del carrer Periodista Emilio Romero

20 maig 2026
Nueva zona de sombra en Emilio Romero
Nueva zona de sombra en Emilio Romero

El projecte s'emmarca en el PSTD ‘Visió 360’ i té un termini d'execució de tres mesos.

La Junta de Govern de l'Ajuntament de Benidorm ha adjudicat la construcció d'un equipament d'ombres i refugi climàtic en l'avinguda del Periodista Emilio Romero, una actuació que s'inclou en el Pla de Sostenibilitat Turística en Destí (PSTD), Actuació 1-B ‘Refugi Climàtic i Pla d'Ombres’ del pla ‘Benidorm Visió 360’. Els treballs els executarà l'empresa *Veolia per un pressupost de 520.503,50 euros i el termini d'execució s'ha establit en tres mesos.

Es tracta d'un projecte que permetrà transformar el tram comprés entre l'avinguda d'Alcoi i la del Mediterrani, el més pròxim a la platja de Llevant, configurant-ho com un espai urbà de prioritat per als vianants que millore la connexió entre el front litoral i el teixit urbà interior. I, a més, tot això dotat d'infraestructures per a mitigar els efectes de la calor, segons ha traslladat l'alcalde Toni Pérez.

La idea del projecte, ha precisat el primer edil, és “la millora del comportament climàtic en eixe emplaçament amb la introducció d'espècies arbòries, arbustives i entapissats que renaturalitzen l'entorn, milloren l'ecosistema urbà i la biodiversitat”.  A més de la introducció d'ombres, s'incorporaran elements de regulació hidrotèrmica mitjançant el vaporatge, al mateix temps que es crearà una àrea de jocs infantil. Igualment, com a complement a la denominada ‘cúpula vegetal’, es planteja la introducció d'elements d'ombra projectada per pèrgoles artificials.

De la mateixa manera, l'actuació preveu incorporar elements de refresc urbà mitjançant nebulització, mobiliari urbà, equipaments d'hidratació i un lavabo accessible amb canviador inclusiu. També en superfície es contempla la plataforma única i criteris de mobilitat per als vianants i accessibilitat universal. “Els criteris de disseny utilitzats a la urbanització són conseqüents amb les polítiques de mobilitat impulsades en els últims anys per l'Ajuntament de Benidorm, i per això este vial també serà de prioritat per als vianants” ha explicat Toni Pérez.

Així mateix, també està prevista la renovació de les xarxes de servicis municipals d'aigua potable, residuals, pluvials, reg i enllumenat públic, adaptant-les a la nova configuració de la via.

Tot això, segons l'alcalde, per a “contribuir a la millora de la sostenibilitat ambiental, l'adaptació al canvi climàtic, la renaturalització de l'espai urbà i la millora de la qualitat de l'espai públic, objectius alineats amb les polítiques municipals que estem impulsant des de l'Ajuntament de Benidorm per a la transformació urbana i amb els principis del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència”.

Cal recordar que l'Ajuntament de Benidorm va concórrer a la Convocatòria extraordinària corresponent a l'exercici 2022 del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançada per la Unió Europea amb fons Next Generation EU, amb el Pla de Sostenibilitat Turística en Destí ‘Benidorm Visió 360’, el qual va obtindre un finançament de 6.103.783 euros. Este pla arreplega 16 actuacions, agrupades entorn de quatre eixos estratègics, que són: Transició verda i sostenible; Millora de l'eficiència energètica; Transició digital i Competitivitat. El projecte de refugi climàtic en l'avinguda d'Emilio Romero es troba emmarcat en el primer d'estos eixos.

Audios relacionados
Toni Pérez Corte 1
Audio file
Toni Pérez Corte 2
Audio file
Toni Pérez Corte 3
Audio file