Benidorm acollirà la Gala del Ciclisme UCI que distingirà als millors equips, ciclistes i països de la temporada de carretera
La cita tindrà lloc el 9 de desembre i reunirà les figures més destacades de l'escamot internacional masculí i femení
La Unió Ciclista Internacional (UCI) ha anunciat hui que Benidorm acollirà el pròxim 9 de desembre la Gala del Ciclisme UCI, una cita que reunirà les figures més destacades del ciclisme professional en ruta, masculí i femení, en una vetlada que servirà per a celebrar els majors assoliments de la temporada, els èxits dels millors corredors del món i la seua popularitat entre els aficionats.
En la gala tindrà lloc una cerimònia de lliurament de premis que distingirà als millors ciclistes (homes i dones), equips i països en l'UCI World Rànquing 2026, reconeixent a més les actuacions més memorables de la temporada. Així mateix, s'entregaran trofeus als millors ciclistes masculí i femení de l'any, triats pels aficionats. De fet, els guanyadors seran revelats en directe sobre l'escenari, després d'una votació realitzada principalment a través de les plataformes digitals de l'UCI.
Situada en una regió que s'ha consolidat en els últims anys com un destí d'entrenament de referència per a ciclistes internacionals, Benidorm oferirà l'escenari ideal per a la Gala del Ciclisme UCI, un esdeveniment que a partir d'ara se celebrarà anualment en finalitzar la temporada. En l'edició de 2026 els corredors, equips, organitzadors i socis se citaran en el Centre Cultural de Benidorm en una cerimònia que serà transmesa en directe per televisió (a Europa) i a través del canal de YouTube de l'UCI (per a tothom), amb cobertura en totes les plataformes de l'UCI.
El president de l'organisme ciclista, David Leppartient, ha afirmat que “el ciclisme gaudix del protagonisme que té hui dia gràcies, sobretot, als ciclistes, als equips i a les federacions”. En eixe sentit, ha afegit que “els seus assoliments i la seua dedicació mereixen un reconeixement oficial i per això “amb esta idea, la Gala del Ciclisme UCI no sols homenatjarà els millors, sinó que celebrarà a tota la comunitat del ciclisme professional en ruta, tant masculí com femení”. Sobre la seu de la gala, Leppartient ha subratllat que “gràcies als seus profunds vincles amb este esport, Benidorm és la seu ideal per a este nou i prestigiós esdeveniment”.
Per part seua, l'alcalde de Benidorm, Toni Pérez, ha ressaltat que “al llarg dels anys, Benidorm ha forjat una sòlida relació amb el ciclisme internacional” i ha recordat que “des de fa quatre anys la nostra ciutat ha acollit amb orgull una prova de la Copa del Món de Ciclocròs UCI, i ara és candidata per a albergar els Campionats del Món UCI de Ciclocròs en 2031”. A més, molts anys abans, en 1992, “la ciutat va ser seu dels Campionats del Món de Ciclisme en Ruta de l'UCI” pel que “acollir la Gala del Ciclisme de l'UCI suposa una altra fita important que reforça el nostre compromís amb este esport i consolida encara més a Benidorm com un dels principals destins ciclistes del món”.
Finalment, el president de la Generalitat, *Juanfran Pérez Llorca, ha recalcat que la Comunitat té “tot el que el ciclisme professional necessita: la nostra orografia, amb ports de muntanya exigents a pocs quilòmetres del litoral, les nostres carreteres, el nostre clima privilegiat durant tot l'any i una afició i una tradició ciclista que formen part de la nostra identitat, i que ens han convertit en un territori de referència mundial per a este esport”. En opinió de Pérez Llorca, “no és casualitat que cada hivern els millors equips i ciclistes del món trien la Comunitat Valenciana per a preparar la temporada; alguns fins i tot residint als nostres pobles i ciutats”.
“Ens hem consolidat com l'autèntic epicentre de l'escamot internacional als seus campus de pretemporada, i acollir ara la Gala del Ciclisme UCI és la confirmació d'eixe lideratge. Per això continuarem treballant perquè l'esport en general, i el ciclisme en particular, siga també motor econòmic i de projecció internacional per a tot el nostre territori” ha finalitzat.