El Consistori ha reservat 1,8 milions per a finançar els descomptes, que es prolongaran fins al 31 de desembre amb l'objectiu de promoure les compres en el comerç local
Més de 250 establiments s'han adherit ja a la campanya de bons #BenidormTeDaMás que arranca dilluns que ve
Més de 250 establiments comercials de Benidorm s'han adherit ja per a participar en la nova campanya de bons consum #BenidormTeDaMás, que arranca dilluns que ve, dia 15, i es prolongarà fins a les 23.59 hores del 31 de desembre, unes setmanes “de molta activitat comercial i on es dinamitza molt el carrer i el consum”. L'alcalde Toni Pérez ha donat a conéixer este divendres tots els detalls d'esta sisena edició, que novament serà de caràcter universal i de la qual enguany es podran beneficiar prop de 71.000 ciutadans empadronats.
“Vam ser pioners i des del minut un marquem unes pautes per a este programa que ningú ha pogut seguir”, ha recordat el primer edil, destacant a més que el Consistori realitzarà “una injecció econòmica en les famílies i en el comerç com no farà cap altre ajuntament”. Per això, Toni Pérez ha assegurat que des de l'equip de govern local que “estem molt satisfets i continuarem apostant per este programa mentre les condicions econòmiques d'este Ajuntament ens ho permeten, com ocorre ara”.
Com ja es va avançar dies arrere, el Consistori ha reservat una partida inicial d'1,8 milions per a finançar la campanya, que podria incrementar-se fins als 2.108.760 euros. De la mateixa podran beneficiar-se un total de 70.547 ciutadans empadronats a Benidorm abans de l'1 d'octubre i que complixen díhuit anys fins al 31 de desembre de 2025.
Per a fer ús d'esta campanya, els usuaris podran descarregar-se a partir de les 9 del matí del pròxim dilluns, dia 15, fins a tres bons per import de deu euros cadascun per a canviar per descomptes en compres realitzades en els establiments adherits i les quanties dels quals, almenys, multipliquen per dos l'import d'este bo.
És a dir, podran obtindre un descompte màxim de trenta euros per compres de quantia igual o superior a seixanta.
Així mateix, les bases fixen que els comerços i establiments de la ciutat podran inscriure's per a participar, a través de la plataforma web de #BenidormTeDaMás, https://bonobenidormtedamas.es, fins al 30 de desembre de 2025, podent, per tant, adherir-se'n fins i tot amb la campanya ja iniciada i pràcticament fins a l'últim dia previst per a la seua celebració.
En este sentit, Toni Pérez ha informat que, a primera hora d'este divendres, eren ja més de 250 els establiments que se n'han adherit, la qual cosa suposa “que freguem ja el 50% de tots els que van participar en l'edició anterior”, que va aconseguir la xifra de 590 participants, al que ha afegit que la previsió és que la xifra final d'adherits enguany acabarà sent “molt similar a la de l'any passat”.
Des de l'Ajuntament s'ha calculat que l'impacte d'esta sisena edició de #BenidormTeDaMás en el teixit empresarial local pot aconseguir o fins i tot superar els 5 milions d'euros. És a dir, “que per cada euro municipal invertit, es realitze una despesa aproximada d'uns 2,4 euros, prenent com a base l'experiència d'edicions anteriors”, ha recordat.
Pàgina web i atenció presencial
L'operativa d'enguany serà exactament igual que la d'edicions anteriors. La campanya compta amb web pròpia, https://bonobenidormtedamas.es, a través de la qual els establiments s'hi podran adherir i els usuaris registrar-se per a obtindre els seus bons de descompte.
Així, per a poder-se descarregar els bons, les persones beneficiàries hauran de donar-se d'alta i registrar-se en la web, accedint a l'Àrea de Consumidors. Una vegada completat el registre, podran accedir a la seua àrea personal per a descarregar-se els bons en format PDF i imprimir-los si ho desitgen. El termini per a realitzar la descàrrega s'iniciarà a partir del 15 de desembre a les 09.00 hores.
Des de l'aplicació mòbil BuyBono –disponible en Play Store i Apple Store– també es poden canviar els bons una vegada descarregats sense necessitat d'imprimir. Per a això hauran d'instal·lar-la en el seu dispositiu mòbil i accedir a la seua Àrea Privada des de l'apartat Consumidors, introduint el DNI i la contrasenya amb la qual es van registrar en la web.
Una vegada emplenat este pas, ja podran realitzar la descàrrega dels bons consum. L'aplicació crearà el codi QR dels bons i oferirà tota la informació sobre estos, de manera que durant la campanya el beneficiari puga consultar els bons que haja canviat i l'establiment o servei on el va fer.
Una altra manera de poder accedir als bons serà de manera presencial, també a partir del dilluns 15, per a les persones que tinguen problemes per a descarregar els seus bons de manera telemàtica o manquen de mitjans tecnològics per a fer-ho. Per a això, s'obrirà un horari d'atenció al públic, que es prestarà en la Sala d'actes de l'Ajuntament en horari de 08.00 a 15.00 hores els dies laborables. Igualment, com a novetat enguany, esta atenció presencial també s'estendrà a altres barris de la ciutat; en concret, en les extensions administratives de La Cala, Beniardà, Els Tolls i Rincón de l'Oix, durant la setmana del 15 al 19 de desembre i en horari de 09.00 a 14.00 hores.
Dins de les novetats d'esta campanya, a més, l'alcalde ha anunciat que tota la cartelleria de la mateixa incorporarà els codis NaviLens per a facilitar l'accés a tota la informació, els establiments adherits, etc., a les persones invidents o amb problemes de visió que són usuàries d'esta aplicació, de manera que “continuem apostant per la inclusió i l'accessibilitat, incorporant noves eines per a posar també este #BenidormTeDaMás a l'abast de tots els ciutadans”.
Una injecció per a l'economia local des de 2020
Com es recordarà, l'Ajuntament de Benidorm va impulsar el programa de bons consum #BenidormTeDaMás en plena pandèmia de la COVID-19, amb una primera campanya de targetes que es van traduir en ajudes directes per a 3.000 famílies de Benidorm durant el Nadal de l'any 2020. Un any després, estes ajudes van evolucionar al que és el bo consum en l'actualitat, adquirint caràcter universal per a tots els ciutadans empadronats a Benidorm i majors de díhuit anys, amb una fórmula que enguany assolix la seua sisena edició.
“Encara que les condicions han canviat respecte a les que teníem quan es van llançar per primera vegada estes ajudes, creiem que esta iniciativa pot continuar aportant molt als nostres veïns i a les nostres empreses”, ha destacat l'alcalde. Segons Pérez, “encara que hi ha molts indicadors que assenyalen que l'economia va bé, hi ha sectors empresarials de la ciutat que traslladen que no els va tan bé, al que se suma la realitat palpable que a les llars no els va res bé per l'augment generalitzat del cost de la vida”.
Per això, ha confiat que esta sisena edició dels bons consum continuarà “reactivant l'economia local, contribuint al fet que moltes compres es queden a la nostra ciutat en una època de l'any de gran consum, i al seu torn ajudant les famílies a rebaixar la despesa de la cistella de la compra, que no ha parat d'encarir-se en els últims anys”.
