L'actuació, finançada amb fons europeus, suposa una inversió del voltant de 50.000 euros i estarà finalitzada abans d'acabar el mes
Benidorm instal·la dos noves zones d'ombra en el col·legi Bautista Lledó
L'Ajuntament de Benidorm ha iniciat els treballs per a la creació de dos noves zones d'ombres en el col·legi Bautista Lledó. En este cas les zones d'ombra seran artificials a diferència de les d'altres col·legis on es va incorporar nou arbratge. Les característiques del centre feien més aconsellable la instal·lació d'esta mena de tendals en lloc de l'ombra natural.
Esta intervenció ha sigut visitada este matí pel regidor de Parcs i Jardins, José Ramón González de Zárate, i l'edil d'Educació, Maite Moreno, juntament amb alguns responsables del centre educatiu. González de Zárate ha precisat que l'actuació és “un contracte menor d'uns 50.000 euros” i estarà acabada abans de finalitzar el mes.
El titular de Parcs i Jardins ha detallat que es tractava d'“una reivindicació del Consell Escolar, ja que els xiquets han de suportar altes temperatures en no haver-hi ombres al pati”. Per això s'ha optat per escometre esta obra que és finançada amb fons del Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació (PSTD), Actuació 1-B ‘Refugi Climàtic i Pla d'Ombres’ del pla ‘Benidorm Visió 360’.
Els treballs ja han donat principi i suposaran “una millora important per al benestar dels xiquets quan estiguen a l'aire lliure en èpoques en les quals les temperatures pugen molt. Amb estes dos noves zones estaran més còmodes al pati”. González de Zárate, a més, ha justificat esta inversió en què “ens basem en les indicacions dels plans estratègics”.
En este cas el Pla d'Acció per al Clima i l'Energia Sostenible (PAUS), que assenyala les principals zones de calor de la ciutat, que es troben en la zona centre i la Colònia Madrid. “Ja hem intervingut abans en eixes zones i en altres col·legis i ara ho fem en este” ha dit el regidor, que ha reiterat que el principal objectiu és “dotar d'infraestructures per a mitigar els efectes de la calor”.
