El Torrejó acull la presentació del llibre '366/2020' que resumix en 366 dibuixos un any marcat per la pandèmia
La petjada de Tito Pérez Mora roman en el Passeig de Llevant
A continuació, a la terrassa del Torrejó, i seguint els protocols establits per les autoritats sanitàries, el polifacètic creador va presentar també la primera edició del seu llibre '366/2020', la recopilació de dibuixos que ha realitzat durant tot l'any amb la seua mà esquerra, dia a dia.
Ana Pellicer va ser l'encarregada de presentar a l'autor. Després de detallar l'extens currículum de l'autor, referència internacional en els camps de l'arquitectura, el disseny i la formació, va assenyalar que els benidormers "podem sentir-nos més orgullosos perquè Benidorm és bressol d'artistes". L'edil també va reflexionar sobre l'"orgull compartit" per tota la ciutat quan un dels seus fills o filles és notícia per destacar com ho fa Tito Pérez.
A continuació, l'autor va definir el seu llibre com "un projecte molt especial, íntim i intens" i va justificar la utilització del dibuix perquè en este cas "la paraula és prou", posant l'accent en què ell, com millor sap comunicar-se, és a través del traç, els llapis i el paper. Per això sempre porta amb si una llibreta.
Pérez Mora va aclarir que el llibre es va començar a dibuixar el primer dia de 2020, a París. Es va acabar el 31 de desembre, a Madrid. Sense preveure que l'any quedaria marcat per la pandèmia. L'autor va puntualitzar que buscava un dibuix "diferent". Per això es va decidir a "aprendre a dibuixar" amb la mà esquerra. Esbossos menys polits, composicions en les quals el que "abans era un error" romanien i "formaven part del projecte".
En la impressió, el llibre ha utilitzat un paper de 50 grams, molt lleuger, amb la finalitat, ha subratllat Tito Pérez, "que permeten intuir [en transparentar] la resta dels dibuixos".
Finalment, l'alcalde es va dirigir als assistents qualificant de "magnífica obra" el llibre i les imatges que conté per expressar "el que senties a mesura que anaves vivint en les teues carns esta pandèmia i les seues conseqüències". Toni Pérez va valorar l'esforç creatiu del benidormer, però d'entre totes les imatges va dir preferir quedar-se amb El Nadador, "amb el mural", per integrar-se en la via pública, a pesar que "l'art urbà siga efímer per estar sotmés a la intempèrie", recordant la gran quantitat d'exposicions que es realitzen als carrers i avingudes de la ciutat.
A continuació, abans de tancar-se l'acte, es va obrir un torn de preguntes amb tots els assistents.