CIUTADÀ

EL TEMPS A BENIDORM ARA

28

15:54 PM

HORA BENIDORM

16ºC

Poc núvol

O 35km/h

DIRECCIÓ I VELOCITAT DEL VENT

0%

PROBABILITATS DE PRECIPITACIONS

SELECCIONA UN PORTAL

CIUTADÀ

Informació per viure a la ciutat

COMUNICACIÓ

Prensa, Ràdio i TV

FILM OFFICE

Oficina de rodatges

SMART CITY

Indicadors de la nostra destinació

FONS EUROPEOS

Actuacions cofinançades per la UE

TRIA LES TEUES PREFERÈNCIES

SELECCIONA UNA LLENGUA PER A ESTE ORDINADOR O DISPOSITIU

Current size: 100%

AJUSTA LA GRANDÀRIA DE LLETRA
AJUSTA EL CONTRST DE LLETRA

Neteja Viària emmarca els treballs en una campanya de conscienciació de l'ús de l'ecoparc

Benidorm duu a terme la retirada d'estris i enderrocs en diverses zones del municipi

27 gener 2026
Benidorm lleva a cabo la retirada de enseres y escombros en varias zonas del municipio

La Regidoria de Neteja Viària ha iniciat ja les labors de retirada d'estris i enderrocs de llocs públics en els quals s'han anat depositant estos residus al llarg del temps. Estos treballs, que s'estendran per tot el terme municipal, han començat en una parcel·la situada al costat de l'avinguda Comunitat Valenciana, en la zona de les discoteques, en la qual s'havien localitzat nombrosos estris i residus.

Segons ha precisat el regidor de Neteja Viària, Luis Navarro, que ha estat supervisant estes labors, “les actuacions abastaran a tota la ciutat, especialment en aquells punts en els quals hem observat una concentració més elevada de residus depositats de manera incontrolada”. En concret, ja estan determinades accions en punts situats en els límits del terme municipal al costat de l'Alfàs del Pi o Finestrat i en el polígon industrial.

La intervenció, que ja va ser anunciada pel mateix edil fa dos setmanes, ha començat una vegada que ha arribat la maquinària necessària per a escometre-la. Navarro ha recordat a més que esta actuació s'emmarca dins d'una campanya de foment de l'ús de l'ecoparc “sobretot per als particulars i petites empreses que fan obres de poca envergadura i amb la seua llicència corresponent”. L'edil ha insistit que “qualsevol pot portar els seus residus a l'ecoparc sempre que estos hagen sigut seleccionats i separats. Allí s'accepta sense problemes i fem un benefici al medi ambient”.

Navarro ha emfatitzat que les empreses que executen obres “tenen l'obligació legal de buscar un ens gestor de residus per a eliminar-los” i que “està prohibit depositar-los en espais públics que es convertixen en abocadors incontrolats”. Una situació que ha motivat l'execució d'estes labors de retirada d'estris.  

Navarro, ha recalcat que en la campanya “es farà molt de recalcament en l'existència i la funcionalitat de l'ecoparc de Benidorm com un lloc al qual hem de portar els enderrocs i estris”. L'edil, igualment, ha insistit que els particulars també poden fer ús del servei municipal de recollida d'estris i mobles. “No hi ha més que telefonar i se'ls emporten fins i tot el mateix dia. Es tracta de posar cadascun de la nostra part, que hi haja col·laboració i tindre present que les zones públiques són de tots”. El telèfon del servei de recollida domiciliària d'estris és el 96-5855184.

El regidor de Neteja Viària ha precisat també que “s'han donat instruccions a la Policia Local per a intensificar la vigilància en aquells punts en els quals hem detectat més presència d'enderrocs i estris”. Navarro ha reiterat que el que es pretén amb esta iniciativa és “demanar col·laboració i conscienciació ciutadana i que sàpien que tant a Benidorm com a la comarca disposem de llocs on depositar els nostres residus i enderrocs”.

Benidorm lleva a cabo la retirada de enseres y escombros en varias zonas del municipio
Audios relacionados
Luis Navarro - Corte 1
Audio file
Luis Navarro - Corte 2
Audio file
Luis Navarro - Corte 3
Audio file