CIUTADÀ

EL TEMPS A BENIDORM ARA

07

18:18 PM

HORA BENIDORM

10ºC

Poc núvol

NE 10km/h

DIRECCIÓ I VELOCITAT DEL VENT

0%

PROBABILITATS DE PRECIPITACIONS

SELECCIONA UN PORTAL

CIUTADÀ

Informació per viure a la ciutat

COMUNICACIÓ

Prensa, Ràdio i TV

FILM OFFICE

Oficina de rodatges

SMART CITY

Indicadors de la nostra destinació

FONS EUROPEOS

Actuacions cofinançades per la UE

TRIA LES TEUES PREFERÈNCIES

SELECCIONA UNA LLENGUA PER A ESTE ORDINADOR O DISPOSITIU

Current size: 100%

AJUSTA LA GRANDÀRIA DE LLETRA
AJUSTA EL CONTRST DE LLETRA

La jornada formativa s'emmarca en el 182 aniversari de la PLBND que es commemora esta setmana

La Policia Local de Benidorm analitza com actuar davant situacions que impliquen menors

03 març 2026
La Policía Local de Benidorm analiza cómo actuar ante situaciones que impliquen a menores

Dins dels actes commemoratius del centé huitanté segon aniversari de la creació de la Policia Local de Benidorm, la sala d'actes del Centre Social Llorca Linares ha acollit una jornada formativa que, sota el títol ‘Intervenció policial amb menors’ ha sigut impartida per l'especialista i oficial de la PLBND, Rubén J. Martínez.

La jornada ha sigut organitzada pel Sindicat Professional (SPPLB) en col·laboració amb l'Associació Sociocultural de la Policia Local de Benidorm, la Direcció de la Policia Local i la Regidoria de Seguretat Ciutadana. L'SPPLB és primera força sindical a l'Ajuntament i en el seu comité d'empresa.

El regidor de Seguretat Ciutadana, Jesús Carrobles, al costat del Comissari Cap de la Policia Local, José Carlos Amorós, han donat la benvinguda institucional al centenar llarg de participants que han assistit en la jornada, la majoria agents del cos, personal dels Servicis Socials municipals i jóvens estudiants i futurs policies.

Carrobles ha explicat que amb esta mena de formació especialitzada servix perquè “els nostres agents puguen tractar amb especial sensibilitat, prudència, i sobretot amb molt de sentit de la responsabilitat i coneixement” les intervencions protagonitzades per menors, o en les quals en participen.

“La formació sempre ve bé –ha precisat- i és un punt a favor nostre que tinguem als nostres agents més ben informats i preparats”. El regidor ha agraït l'assistència als participants i ha felicitat l'organització per “l'encert” en l'elecció del temari i professor i per “el constant esforç” dels membres de la PLBND en la seua formació per a “atendre millor a la ciutadania, i, este cas, als menors d'edat”.

Després de la intervenció dels representants institucionals, Francisco Ángel González, del SPPLB; el president de l'Associació Sociocultural de la Policia, Julián Eloy Carrillo; i representants del comité d'empresa, han presentat al ponent i el pla de treball de la jornada. Ocasió que ha aprofitat el sindicalista per a reivindicar davant l'Ajuntament “la creació de les places necessàries” en l'administració pública per a poder respondre “de la millor manera” davant els ciutadans, especialment davant els menors d'edat.

La jornada formativa ha prosseguit amb la ponència de Rubén J. Martínez, qui han abundat en els principis bàsics de l'actuació policial amb menors, posant per damunt l'interés superior d'este i el tracte respectuós adaptat a l'edat. També com actuar si el menor és sospitós o autor d'un suposat delicte, la Llei de Responsabilitat del Menor, o com abordar una possible detenció, el paper de la Fiscalia de Menors i la garantia a una defensa justa adaptada a cada cas.

Audios relacionados
Corte voz 1 Jesús Carrobles
Audio file
Corte voz 2 Jesús Carrobles
Audio file