CIUTADÀ

EL TEMPS A BENIDORM ARA

29

17:16 PM

HORA BENIDORM

21ºC

Poc núvol

SO 15km/h

DIRECCIÓ I VELOCITAT DEL VENT

0%

PROBABILITATS DE PRECIPITACIONS

SELECCIONA UN PORTAL

CIUTADÀ

Informació per viure a la ciutat

COMUNICACIÓ

Prensa, Ràdio i TV

FILM OFFICE

Oficina de rodatges

SMART CITY

Indicadors de la nostra destinació

FONS EUROPEOS

Actuacions cofinançades per la UE

TRIA LES TEUES PREFERÈNCIES

SELECCIONA UNA LLENGUA PER A ESTE ORDINADOR O DISPOSITIU

Current size: 100%

AJUSTA LA GRANDÀRIA DE LLETRA
AJUSTA EL CONTRST DE LLETRA

La jornada té entre els seus plats forts el Concurs de Playbacks en el Julio Iglesias, en el qual participen sis penyes en la categoria infantil i quatre en la d'adults

El ‘Dia de les Penyes’ inicia este dissabte a Benidorm el compte arrere per a les seues Festes Majors Patronals

22 octubre 2025
El ‘Dia de les Penyes’ inicia este sábado en Benidorm la cuenta atrás para sus Festes Majors Patronals

L'Associació de Penyes Verge del Sofratge de Benidorm, en col·laboració amb la Regidoria de Festes, celebra este dissabte, 25 d'octubre, el tradicional ‘Dia de les Penyes’ que com cada any es desenvoluparà a l'auditori Julio Iglesias del Parc de l’Aigüera i en el qual està prevista la participació de milers de penyistes i festers. Esta jornada, preludi de les Festes Majors Patronals que se celebren del 8 al 12 de novembre, comptarà amb nombrosos actes durant tota la jornada i tindrà com a plat fort el ‘Concurs Humorístic-Musical’ infantil i d'adults.

La regidora de Festes, Mariló Cebreros, ha avançat que el programa d'actes arrancarà a les 8.30 hores amb un desdejuni penyista a la Casa del Fester, després del qual els festers participaran en una cercavila fins a l'església de Sant Jaume i Santa Anna per a participar a les 10 del matí en la missa sabatina dedicada a la patrona de Benidorm, la Verge del Sufragi. Igualment, entre les 9 i les 9.30 hores, en el local de la Penya Equisdé al carrer Oliveres, estarà oberta la inscripció de penyes interessades a participar en la Gimcana, que començarà a les 10 hores a l'auditori Óscar Esplá.

Després de l'eucaristia, penyistes i comitiva oficial es dirigiran en cercaviles fins l'auditori Julio Iglesias del Parc de l’Aigüera, on a partir de les 11.30 hores hi haurà animació i castells inflables per als més xicotets. 

A les 12.30 hores, la directiva de l'Associació de Penyes, presidida enguany per Jonathan López, presentarà el ‘Llibret’ oficial d'enguany, al qual seguirà a partir de les 13.30 hores una picadeta per a penyistes i entitats festeres. 

Ja a la vesprada, a partir de les 18.30, es tornarà a obrir l'accés al Julio Iglesias amb comptatge d'aforament per a donar pas una hora després, a les 19.30 hores, al Concurs Infantil de Playbacks, en el qual enguany participaran sis penyes. Després dels penyistes més xicotets, a les 21.30 hores està previst que s'inicie el Concurs de Playbacks adults, al qual enguany s'han inscrit un total de quatre penyes per a traure a escena vistosos espectacles. 

S'ha previst que entre tots dos concursos l'Associació repartisca entrepans entre els penyistes. Igualment, les reines major i infantil de les Festes Majors Patronals 2025, Paula Pascual Sánchez i Aitana Pérez Gutiérrez, actuaran, cadascuna en la seua categoria, al costat de les seues corts d'honor, però ho faran fora de concurs.

Una vegada finalitzen les actuacions, es produirà la deliberació del jurat i lliurament de premis, i la festa continuarà fins a la matinada en el Julio Iglesias amenitzada amb música de DJ, tal com arreplega el programa dels penyistes. 

Control d'aforaments

Dins de les mesures de seguretat contemplades, enguany novament està previst que els accessos a l'Auditori Julio Iglesias es controlen mitjançant seguretat privada per part de l'Associació de Penyes. Així mateix, per a respectar els aforaments, l'entrada al Julio Iglesias es farà des de les 18.30 hores amb comptatge, mentre que a partir de les 21 hores la mateixa estarà restringida únicament a penyistes que vagen identificats amb la polsera del col·lectiu fester. 

Estes polseres es repartiran a tots els associats el mateix ‘Dia de les Penyes’, a partir de les 11 hores a l'Auditori Julio Iglesias i fins a les 20 hores, una hora abans que s'inicie la restricció d'accessos. Pel que fa a estes polseres, hi haurà dos tipus: unes per a menors d'edat i altres per a adults, han traslladat des del col·lectiu, que al seu torn han recordat que no està permés el consum d'alcohol a menors de díhuit anys. 

Els regidors de Seguretat Ciutadana i Festes, Jesús Carrobles i Mariló Cebreros, al costat del comissari de la Policia Local, José Carlos Amorós, van participar anit en l'assemblea de l'Associació de Penyes per a resoldre dubtes sobre les mesures de seguretat previstes per a l'esdeveniment i de cara a la imminent celebració de les Festes Majors Patronals. En esta trobada van indicar que l'afluència màxima prevista de persones per al Dia de les Penyes en este auditori del Parc de l’Aigüera se situa entorn de les 4.300 persones i van demanar la “col·laboració de festers, ciutadans i penyistes perquè tot transcórrega sense cap mena d'incident i puguem viure un ‘Dia de les Penyes’ totalment festiu, com es mereix este preludi d'allò que seran les nostres Festes Majors Patronals”.

El ‘Dia de les Penyes’ inicia este sábado en Benidorm la cuenta atrás para sus Festes Majors Patronals