La concessionària augmenta a 200 el nombre d'operaris, que es distribuiran en tres torns, i s'intensifica la recollida de residus i el buidatge de papereres
Benidorm inicia el diumenge el reforç de la neteja viària estival amb més treballadors i servicis especials en barris i zones turístiques

L'Ajuntament de Benidorm, a través de la Regidoria de Neteja Viària, reforçarà a partir d'aquest diumenge, 15 de juny, el servici de neteja i de recollida de residus amb més treballadors i actuacions especials en barris i zones turístiques amb motiu de la temporada estival. El regidor de l'àrea, Luis Navarro, ha assenyalat que estos reforços es mantindran fins al 15 de setembre amb la finalitat que veïns i turistes “tinguen la millor imatge de la nostra ciutat”.
Per a l'operatiu especial, l'empresa concessionària del incorporarà a tots els fixos discontinus de la plantilla, elevant fins als 200 el nombre total de treballadors que s'encarregaran de la neteja i la recollida de residus. D'esta manera, “es reforçaran els tres torns diaris, que cobrixen les 24 hores del dia, perquè el servici es puga prestar en millors condicions en una etapa en què la població de Benidorm es multiplica i, per tant, es generen molts més residus de l'habitual”, ha explicat Luis Navarro.
En eixe sentit, l'edil ha detallat que s'ha detectat que a l'inici de la temporada estival hi ha un major nombre de bosses d'escombraries fora dels contenidors i també una major quantitat de paper cartó sense plegar. Per eixe motiu ha indicat que “hi ha un servici d'arreplegada porta a porta per a tota la ciutat per a la recollida del cartó, amb uns horaris establits amb la finalitat d'alleujar l'excés de cartó en la via pública i fer un perfecte servici de reciclatge”. Navarro ha indicat, no obstant això, que “si no és possible, el millor és traure-ho degudament plegat al costat del contenidor”. A més, hi ha un telèfon per a tindre tota la informació: 96-5855184.
El regidor ha detallat que, al marge dels servicis habituals que es presten durant tot l'any, a l'estiu “es tornaran a fer els treballs de neteja per barris, en torns de vesprada”, per a això “s'emprarà una escombradora; un vehicle ‘hidro’ amb aigua a pressió que utilitza desgreixadora, hipoclorit i desodoritzant; i una bufadora, amb el corresponent personal per a estes labors”.
Pel que fa a les zones amb més concentració de persones i de gran afluència turística, com les platges de Llevant o de Ponent, s'incrementaran l'escombratge i el buidatge de papereres, que, d'acord amb les dades d'altres temporades, s'arriba a realitzar fins a huit vegades al dia. També en altres zones d'elevada presència de públic i on hi ha contenidors per a separar residus, com la plaça de la Constitució, l'Hort de Colón, Pintor Lozano o la plaça de la Senyoria, es farà una campanya informativa sobre el bon ús dels soterrats, que es completarà amb un major manteniment de contenidors i papereres en tota la ciutat.
D'igual forma, el regidor ha recordat que els comerços i establiments d'hostaleria “han de comptar amb el seu contenidor adequat a la seua producció de residus” i traure'l a la via pública “a la nit a partir de les 21 hores i arreplegar-lo abans de les nou del matí” segons s'establix en l'ordenança municipal.
Finalment, ha incidit que també es realitzarà la neteja en les entrades de Benidorm, en camins, cunetes, extraradis, aparcaments dissuasius i es reforçarà la recollida de residus amb un vehicle de càrrega posterior que, a més de buidar els contenidors d'escombratge, atendrà les emergències que puguen sorgir en qualsevol punt de la ciutat. “La nostra intenció és que Benidorm no sols oferisca la seua millor imatge als turistes, sinó també a tots els que vivim i treballem ací cada dia de l'any”, ha conclòs Luis Navarro.

