Benidorm homenatja la seua identitat i història en la llista de carrers incorporant l'avinguda de ‘l'Horta’ i les rotondes ‘8 de maig’ i ’16 de març’
La Junta de Portaveus fa seua la proposta de l'alcalde de nominació de les noves connexions amb l'N-332 i el polígon
El ple de l'Ajuntament de Benidorm aprovarà en la seua pròxima sessió el nom de les noves connexions amb la carretera N-332 i el polígon industrial i comercial que l'administració local està executant i que permetran el desenvolupament d'esta zona; una avinguda i dos rotondes amb la nominació de les quals la ciutat homenatja la seua identitat i història. En concret, ‘avinguda de l'Horta de Benidorm’ i rotondes ‘8 de maig’ i ‘16 de març’ són els noms continguts en la proposta que l'alcalde, Toni Pérez, ha traslladat hui a la Junta de Portaveus i que este òrgan ha fet seua.
En la proposta, “origen, comunitat i tradició” queden “units en un mateix traçat urbà”, que apel·la al fet “emocional” per a “els qui residim” i “també per als qui gaudixen Benidorm amb nosaltres” durant les seues vacances “i per a les generacions presents i futures”.
Tal com s'assenyala en el text de la moció, “el conjunt crea un eix d'identitat entre la història, la realitat, la tradició, la devoció i el futur a tall de connector viari d'història i realitat”.
Així, el nou vial es revela com “un espai de transició que exercirà un paper fonamental en la configuració de la ciutat de les pròximes dècades”, com a essencial ha sigut la mateixa horta en el desenvolupament de Benidorm durant segles. Ara com ara, este territori representa la memòria col·lectiva de generacions de benidormers” i la seua importància “transcendix la seua dimensió agrícola o històrica i econòmica”, aconseguint una rellevància cultural i identitària incontestable.
Pel que respecta a les rotondes, ‘8 de maig’ serà el nom que rebrà la glorieta nord que connectarà l'N-332 amb la trama urbana, infraestructura que ha començat a abordar-se esta mateixa setmana. Amb esta nominació es recorda la data del “naixement jurídic i polític de Benidorm”, ja que eixe dia de l'any 1325 es va lliurar la Carta de Poblament que va atorgar l’*Almirall Bernat de *Sarrià.
La segona rotonda, que enllaçarà la nova ‘Avinguda de l'Horta de Benidorm’ amb l'Av. Comunitat Valenciana, en el sud i ja en servici, serà la del 16 de març’, data de l'arribada a la ciutat de la imatge de la patrona, la Mare de Déu del Sofratge. Es recorda així aquell 16 de març de 1740, data que va marcar “profundament la identitat espiritual, cultural i comunitària de Benidorm” i que situa “el moment fundacional de la devoció i el fervor que ha acompanyat a Benidorm durant quasi tres segles”.